ورود ۴ هزار پرنده مهاجر به تالاب‌های چهارمحال و بختیاری

۴ هزار پرنده آبزی و کنار‌آبزی مهاجر وارد تالاب‌های استان چهارمحال و بختیاری شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به ورود پرندگان در کوچ زمستانه به استان گفت: چهار هزار پرنده آبزی و کنار‌آبزی مهاجر وارد استان شده‌اند و در ماه‌های دی و بهمن از استان خارج می‌شوند.

او افزود: استان چهارمحال و بختیاری دارای تالاب‌های بین‌المللی و بزرگی از جمله تالاب چغاخور و گندمان است که در حال حاضر از حق آبه خوبی برخوردار هستند و سطح آب تالاب‌های استان بسیار مطلوب و رضایت‌بخش است.


بیشتر بخوانید


احمدی با بیان اینکه این سازمان با همکاری نیرو‌های مردمی و مسئولان استان گام مثبتی در راستای میزبانی از پرندگان مهاجر برداشته است اضافه کرد: پرندگان کوچ زمستانه خود را آغاز کردند و وارد استان شده‌اند و تا یخ زدن سطح تالاب‌ها در استان هستند.

او با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای حفاظت از پرنده‌های مهاجر ادامه داد: حفاظت از پرندگان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این سازمان است که در این راستا تالاب‌های چغاخور و گندمان به دوربین‌های پایش آنلاین مجهز شده است.

احمدی گفت: گشت‌های ثابت و سیار را با هماهنگی شهرستان‌های بروجن و کیار در این مناطق مستقر کردیم و آموزش و فرهنگ‌سازی را برای مردم و گردشگران در دستور کار قرار داده‌ایم تا کمترین آسیب برای توسعه پایدار به وجود آید.

او افزود: این اقدامات مثبت تالاب‌ها را به سوی احیا سوق داده است و باعث شده ۵۰ گونه پرنده با ارزش زیست محیطی بالا در تالاب‌ها سکنی گزینند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.