عزاداری اربعین طبق نظر ستاد مبارزه با کرونا در بوشهر برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر بر برگزاری مراسم‌ عزاداری اربعین و دهه آخر صفر با رعایت دستورالعمل ستاد استانی مبارزه با کرونا، با دستورالعمل‌های بهداشتی تأکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد: قیام حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام همان‌طور که خود آن حضرت در ابتدای حرکت بیان داشتند برای احیاء ارزش‌های الهی و دینی، مبارزه با منکرات و شناخت معروف‌ها در جامعه بود و در همین راستا پویش «هر خانه، یک حسینیه» برای تعظیم شعائر اربعین در استان بوشهر اجرا می‌شود.

او بر لزوم استفاده حداکثری از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ اربعین تأکید کرد و مشارکت بیشتر هیات‌ها، مراکز و محافل مذهبی در استفاده از این ظرفیت برای گسترش معارف اربعین حسینی را شد.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان بوشهر از اجرای پویش قرائت زیارت اربعین به همت مردم استان در اربعین حسینی خبر داد و افزود: زیارت اربعین امسال با حفظ شیوه‌نامه‌های بهداشتی در منازل و مراکز دینی برگزار خواهد شد.

سروستانی استفاده از ماسک و رعایت ضوابط بهداشتی از سوی هیات‌های مذهبی را ضروری دانست و ادامه داد: استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی در شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا برای همه عزاداران حسینی مهم است.

او، مشارکت فعالانه هیات‌های مذهبی و مساجد در طرح کمک‌های مؤمنانه و تهیه بسته‌های معیشتی برای توزیع بین فقرا و نیازمندان را در ایام اربعین و دهه آخر ماه صفر، از دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی استان برای نشر فرهنگ اربعین حسینی برشمرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر بر برگزاری مراسم‌ عزاداری اربعین و دهه آخر صفر با رعایت دستورالعمل ستاد استانی کرونا، با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی در استان تاکید کرد.

سروستانی عنوان کرد: در زمان  برگزاری مراسم‌ عزاداری ناظران شورای هیات‌های مذهبی استان به صورت مستمر از هیات‌ها، حسینیه‌ها و مساجد برای دقت در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی بازدید خواهند کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.