مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم عنوان کرد؛

شهادت ۱۷۱ بانوی قمی در بمباران‌ هوایی دوران دفاع مقدس

حجت الاسلام هنرمند گفت: در دوران دفاع مقدس ۱۷۱ تَن از بانوان قم در جریان بمباران هوایی مناطق مسکونی به شهادت رسیدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت الاسلام حسن هنرمند،مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم گفت: دشمنان بعثی به تلافی شکست هایشان در جبهه ها، شهر‌ها را مورد بمباران هوایی قرار می‌دادند، در حالی که این اقدام نقض آشکار حقوق بشر است و در این جنگ کشور‌های بسیاری که مدعی حقوق بشر نیز هستند، پشتیبان بعثی‌ها بودند.

او با بیان این که ۱۷۱ بانوی قمی در بمباران‌های هوایی در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند، افزود: در بمباران هوایی شهر قم بیش از ۲۱۲ تَن به شهادت رسیدند، در بین شهیدان کودکان شیرخواره، دانش آموزان و زنان بی دفاع در شمار شهدای بمباران بودند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم بیان کرد: بمباران هوایی شهر‌ها گاه ویرانی منازل مسکونی و شهادت کل اعضای یک خانواده و یا تعداد زیادی از اعضای یک خانواده را در پی داشت.

او ادامه داد: اما هیچ کدام از این حرکت‌های ناجوانمردانه در طول هشت سال دفاع مقدس باعث نشد تا در روحیه ایثار، شهادت طلبی و مقاومت ملت ایران خللی وارد شود.

حجت الاسلام هنرمند  تاکید کرد: زنان و مردان گوش به فرمان ولایت یا در جبهه‌ها حضور داشتند و یا در پشت جبهه به یاری رزمندگان مشغول بودند و با ایمان‌های استوار در جنگی نابرابر بعثی‌ها و هم پیمانانشان را به شکست وادار کردند.

منبع:خبر حوزه

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار