کرونا ۵۳۲ میلیارد ریال به گردشگری مازندران خسارت زد

معاون گردشگری مازندران گفت: کرونا ۵۳۲ میلیارد ریال به بخش گردشگری مازندران خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حسنی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه واحد‌های اقامتی و گردشگری استان در ماه‌های اسفند پارسال و فروردین و اردیبهشت امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بود، گفت: ۵۳۲ میلیارد ریال در این مدت به بخش گردشگری مازندران خسارت وارد شد.

او به کاهش ۵۱ درصدی اقامت در استان از یکم خرداد امسال تا ۳۱ شهریور اشاره کرد و افزود: درآمد واحد‌های اقامتی و گردشگری استان پس از بازگشایی نیز به دلیل نداشتن اقامت مسافران و گردشگران داخلی و خارجی کاهش یافت.

حسنی گفت: امیدواریم با ترویج سفر هوشمندانه و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مراکز اقامتی و پذیرایی اعتماد عمومی به تاسیسات گردشگری استان جلب شود.

بیشتر بخوانید:

او از توسعه اقتصادی روستا‌ها با رونق بوم گردی یا گردشگری روستایی خبر داد و افزود: ۲۱۱ اقامتگاه بوم گردی هم اکنون در استان فعال است.

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: برای توسعه گردشگری روستایی جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی با عنوان اعضای هیت موسس تشکیل شد تا در دوران کرونایی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از مسافران و گردشگران میزبانی کنند.

او از برگزاری دوره آموزشی این هفته در بخش گردشگری خبر داد و گفت:۱۸ دوره آموزشی برای مدیران تاسیسات گردشگری و اقامتگاه‌های بومگردی و راهنمایان گردشگران برگزار شد.

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: این دوره آموزشی در زمینه مدیریت بحران گردشگری در روز‌های کرونایی است تا سرمایه گذاران بخش گردشگری از دوران سخت کرونایی با کمترین آسیب عبور کنند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار