معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

واکسن آنفولانزا در همه استان‌های کشور توزیع شد/ نیاز نیست همه مردم واکسن آنفولانزا را استفاده کنند

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واکسن آنفولانزا در همه استان‌های کشور توزیع شده است و از طریق مراکز بهداشتی در اختیار گروه‌های مورد نظر و پرخطر قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به شهرکرد با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری تا حدود یک ماه گذشته جزء استان‌های خوب کشور در مدیریت و مقابله با بیماری کرونا بود، از مردم این استان تقاضا کرد: همچنان همکاری و همیاری لازم با مجموعه بهداشت و درمان را داشته باشند، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از حضور در تجمعات، مسافرت‌ها، مناطق گردشگری و... پرهیز کنند.

او با تاکید بر اینکه کادر درمان در چهارمحال و بختیاری کادر بسیار زبده‌ای هستند افزود:، اما این دلیل نمی‌شود که خیال مردم از بابت بیماری راحت باشد، چراکه کرونا بیماری کشنده‌ای است و نیاز به مراقبت دارد.


بیشتر بخوانید


جان‌بابایی در خصوص واکسن آنفولانزا اضافه کرد: نکته مهم‌تر از این واکسن آگاهی مردم است، اگر افراد از همین ماسک ساده استفاده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند، قطعا به آنفولانزا مبتلا نمی‌شوند، چون احتمال ابتلا به این بیماری چندین برابر کمتر از کرونا است.

او با اشاره به اینکه اگر مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، آنفولانزا امسال نگرانی ما نخواهد بود افزود: نیاز نیست همه مردم واکسن آنفولانزا را استفاده کنند، به هر حال واکسن یک ویروس ضعیف شده است که صد در صد از بیماری جلوگیری نمی‌کند.

جان‌بابایی گفت: اولویت دریافت واکسن آنفولانزا گروه‌های پرخطر مثل زنان باردار، افراد با بیماری زمینه‌ای و... هستند، که با تمهیداتی که اندیشیده شده است در اختیار این گروه‌ها قرار می‌گیرد و جای هیچ نگرانی نیست.

او ادامه داد: به تعداد مواردی که الزام استفاده از واکسن دارند، واکسن آنفولانزا در همه استان‌ها توزیع شده است و از طریق مراکز بهداشتی در اختیار گروه‌های مورد نظر قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.