نوسانات بازار فولاد؛ میلگرد ۱۱ تومانی

بازار آهن آلات و مقاطع فولادی یکی از پر مخاطب ترین بازار های بین المللی و از جمله مهمترین مسائل سرنوشت ساز کشور است .

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بازار آهن آلات ایران در رکود و بدترین شرایط خود به سر می برد . اما اگر زرنگ باشید و چشم و گوش باز ، می توانید حتی در این زمان نیز سرمایه گذاری موفقی را در بازر بورس و سرمایه گذاری میلگرد و آهن آلات داشته باشیم. برای این کار ابتدا نگاهی بر اتفاقات مهم اخیر می اندازیم و آن ها را آنالیز میکنیم.

 

بازار آهن آلات و مقاطع فولادی یکی از پر مخاطب ترین بازار های بین المللی و از جمله مهمترین مسائل سرنوشت ساز کشور است که سرمایه گذاری در آن می تواند پرسود و با نتیجه باشد، چرا که آهن آلات نیاز هر کشور در حال رشد است و میزان استفاده از آن نوید پیشرفت یا پس رفت در تکنولوژی کشور ها را به ما میدهد. جالب است بدانید که پر فروش ترین محصول مقاطع فولادی طبق آمار های اخیر ، میلگردها بوده اند که یکی از بهترین بازار های سرمایه گذاری در سراسر دنیاست ؛ به شرطی که شما از اخبار روز و موش و گربه بازی های آن آگاه باشید که این کار را می توان با مشاوران و کارشناسان ما به نحو احسن انجام دهید.

 

شرایط و وضعیت بازار میلگرد و آهن آلات در جهان

بهترین بازار سرمایه گزاری و کسب درآمد در سالهای پیش رو ، بازار مقاطع فولادی و میلگرد است . زیرا فولاد و مقاطع وابسته به آن نیاز اساسی و دائمی یک کشور در حال رو به رشد است و روز به روز این نیاز شدیدتر خواهد شد. مقاطع فولادی و تولیدات آن بستر گنجایش رقابت طلبی بالایی را میطلبد و بستر کار را برای کار آفرینان زیادی محیا می کند.

طبق آمار های در دست ، کشورهای جهان اول در تولیدات و مصارف آهن آلات بالاخص میلگرد  در رده های اول گروه های مصرفی در جهان هستند . پس برای اینکه کشور ایران بتواند خود را به کشور های  پیشرفته برساند ، از اولین و مهمترین اقداماتش افزایش میزان تولیدات مقاطع فولادی و مصارف آن است. از جمله ویژگی ها مثبتی که این بازار بین المللی دارد، این است که در این بازار طیف کثیری از مردم مخاطب شما هستند و شما با شغلی رو به رو هستید که عموم با در شما گیرهستند و میتوانید محصولات خود را به همه ارائه دهید.

نوسانات بازار فولاد؛ میلگرد ۱۱ تومانی

بورس آهن آلات چگونه است و شایعه خروج فولاد از بورس

افزایش میزان عرضه وتقاضا تاثیر بسزایی در بازار فولاد دارد . همچنین ورود هیجانی به بورس از عوامل  دیگر است که سبب این نوسانات شده است. یکی از عوامل نوسانات قیمت ها ، شایعه خروج فولاد از بورس و تضلظل بورس در این مدت بوده.

پس از نشست اخیر رئیس جمهور با فعالان حوزه مقاطع فولادی، شایعه ای تحت عنوان خروج فولاد از بورس منتشر شد که واکنش های زیادی به دنبال داشت.

 به اعتقاد کارشناسان اقتصادی طرح خروج فولاد از بورس کالا نیز مشکلات زیادی را با خود همراه خواهد کرد، زیرا این معاملات به صورت شفاف در حال انجام است و خروج محصولات از بورس بر خلاف سیاست های در حال انجام است و خروج محصولات از بورس را برخلاف سیاست های کلی اقتصاد است. بر خلاف سیاست های کلی اقتصاد است.

دبیر انجمن فولاد هم در رابطه با این موضوع گفت : رییس جمهور کشور در طی جلسه ستاد اقتصادی  به تقویت بورس کالا  و تنظیم بازار اشاره کرد ، چیزی در مورد خروج عرضه محصولات فولادی از بورس مطرح نشد.

هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان ایران اضافه کرد که : خروج فولاد از بورس کالا محال است و در صورت اجرای این امر ، فاجعه به بار می آورد و بازار فولاد را به شدت دچار التهاب و رانت خواهد کرد.

با انتشار ناگهانی این خبر و ایجاد تنش در میان افکار عمومی ، بازار مقاطع فولادی که در ماه اخیر وارد فاز نزولی قیمت شده بود و این معاملات پس از هفته ها التهاب روی آرامش را می دید ، بازار با افزایش 350 تومانی به ازای هر کیلو گرم میلگرد را تجربه کرد.

گذشته از آن ، در چند روز اخیر ، کلا معاملات بورس آهن وشمش تایید نمیشد. اما در این چند روز اخیر به طور ناگهانی خبر از تایید شدن بورس کالا آمد و با افزایش قیمت محصولات فولادی همراه شد. این موضوع مقطعی بود و دوباره معاملات رد شد و به حالت اولیه باز گشت . با این تفاوت که اینبار با افزایش قیمت بالاتری همراه بود.

دلایل خروج مردم از بورس آهن

در پی این تغییرات سیاست گذاری شده ، مردم با توجه به مواردی که پش آمده بود تصمیم به ترک بازار پر فراز و نشیب بورس کردند و بورس که سرمایه گذاری های هنگفتی بر آن شده بود ، دچار رکود شدید و منفی شدن شاخص شد.

یکی از مواردی که منجر به افزایش قیمت و خروج مردم از بازار بورس می شود، تصمیم مردم برای تبدیل نقدینگی به کالا به خاطر ترس از از تورم و کاهش ارزش پولشان است . این موضوع در رکود بازار سبب شد تا بازار آهن و مس نیز بازار هدف خرید مردم و افزایش تقاضایشان قرار گیرد. این موضوع از سرمایه گذاری بر بورس کاهید و به افزایش تقاضا و خرید محصولات آن افزایید . موضوعی که درست در شرایط وخیم کرونا که چرخه تولیدات فلج شده بود رخ داد و سبب نجومی شدن قیمت ها ، افزایش تقاضا در صورت عدم موجودیت کالای کافی  منحل شدن چرخه بورس بازار آهن آلات شد.

نوسانات بازار فولاد؛ میلگرد ۱۱ تومانی

گرانی و نوسانات بازار آهن آلات از عوامل ممهمی نشات میگرد که بالا تعدادی را توضیح دادیم و جلوتر بیشتر با آنها آشنا می شویم.

 

عوامل موثر بر افزایش قیمت محصولات

کمبود مواد اولیه : مدتی است در بازار میلگرد ، دریافتیم که در خروجی های خود ، دچار وقفه و مشکل شده اند ، علت مستقیم تاثیر گذار بر آن کمبود مواد اولیه از قبیل سنگ آهن و شمش ، که در بخش تولیدات دچار مشکل شده است و همین عدم تولید منجر به افزایش چشمگیر قیمت در بخش میلگرد و سایر محصولات گردیده است.

 در بازار میلگرد ، دریافتیم که در خروجی های خود ، دچار وقفه و مشکل شده اند؛ که علت مستقیم تاثیر گذار بر آن ، کمبود شمش و در مضیقه بودن آن است که این مسئله موجب شده تا تعهدات فروش قبلی خود دست و پنجه نرم کنند و نتوانند حتی سفارش های قبلی خود را تحویل دهند؛ چه برسد به فروش های جدید. خلاصه اینکه نبود شمش منجر شده یکسری از نوردها ، ترافیک های تحویل بار و در کل تولید و فروش میلگرد بالاخص میلگرد آجدار را متوقف کند . کمبود میلگرد سایز 27 نیز هم به این روند صعودی دامن میزند

جنگ روانی: از سوی دیگر ترس از افزایش قیمت ها ، منجر به راه افتادن جنگ روانی اقتصادی و نقدینگی میلگرد و در نتیجه افازی قیمت بیشتر در بازر شده است.

نوسانات قیمت های طلا و ارزی : بالا رفتن نرخ دلار و شمش ، مقاطع طویل را با افزایش قیمت همراه کرده که پیشبینی می شود در روز های آتی ادامه داشته باشد .

 خروج از بورس : بازار بورس بستری است در آن معاملات به صورت شفاف بین طرفین با نظارت کامل انجام می شود. خروج آهن آلات از بورس بدان معناست که معامله های بورس دیگر شفاف نخواهد بود و پیامد هایی از جمله نوسانات قیمت بازار ، کم فروشی در بازار و افزایش قیمت ها را به دنبال خواهد داشت. چراکه در بازار بورس امکان پیگیری معاملات وجود دارد و می توان نرخ معاملات را کنترل کرد.

عرضه و فروش آهن آلات و میلگرد ها

اکنون دنیا و تکنولوژی روز ، دائم به سمت و سوی پیشرفت گام بر می دارد و لازمه آن تولیدات و فروش آهن است. ایران در زمینه تولیدات آهن مشکل چندانی ندارد ؛ چون این کشور یکی از مدعیان اصلی تولید فولاد و آهن است و در سال98 ، این کشور توانست در جایگاه دهم تولید فولاد در سطح جهانی قرار بگیرد ؛ پس ما در زمینه تولید فولاد نگرانی چندانی نداریم . اما با توجه به رکود بازار و نوسانات قیمت ، کشور ما بیشتر در زمینه انبار و عرضه دچار اختلال است و این موضوع خود بستری مناسب برای کار در این زمینه را فراهم میسازد.

اگر بخواهیم از سطح علم اقتصاد به آن بنگریرم و برای حل این مسئله راهی را پیدا بکنیم ، در میابیم که بهترین روش ارائه و فروشش اینترنتی است . چراکه شما به راحتی قادر خواهید بود که سایت یا فروشگاه اینترنتی که از آن خرید میکنید را اعتبار سنجی بکنید و به آن رای بدهید .

از سوی دیگر خرید اینترنتی برای مدیران برجسته بسیار مهم است، زیرا سه فاکتور مهم دارد:

  1. صرفه جویی در زمان 2. حذف واسطه ها و پیگیری های بی مورد 3. مدیریت کامل و بی نقص بر انبار و خرید و فروش محصولات

البته هنگام خرید از مراجع فروشش اینترنتی آهن آلات نکات ذیل شده را مورد توجه قرار دهید:

  • حتما پیش فاکتور و فاکتور رسمی از کارخانه یا واسطه مورد نظر دریافت بکنید
  • پرداخت های خود را از طریق درگاه های معتبر و به حساب های معتبر واریز بمنید
  • به گواهینامه انجمن فولاد ایران ، نماد تجارت الکترونیک و مجوز آن توجه کنید
  • فروشگاه اینترنتی مقصد شما از جایگاه و رنک خوبی در گوکل و حوزه کاری اش برخوردار باشد.

شما عزیزان می توانید با مشاوران شرکت پویا صادرات نقش جهان با تجربه 10 ساله در حوضه فروش  مقاطع فولادی جهت کسب اطلاعات بیشتر مراجعه کنید.

آهن پویا با سابقه درخشان در فروش و صادرات مقاطع فولادی و انواع میلگرد آماده همکاری با یکایک شما همکاران و مردم عزیز است.

 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: نبض بازار ، بازار آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار