بر اثر سیل خسارت قابل ملاحظه ای تاکنون گزارش نشده است

سرپرست فرمانداری هرسین گفت:در جریان سیلاب و روان آب در شهر هرسین خسارت قابل ملاحظه‌ای تاکنون گزارش نشده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ عبادالله کنجوریان سرپرست فرمانداری هرسین با اشاره به وقوع سیل در شهرستان هرسین گفت: متاسفانه شدت بارش شب گذشته باران از قبل توسط هواشناسی اعلام نشده بود

او  افزود: حوالی ساعت ۲۱ شب گذشته (۹ مهر) حدود ۲۰ دقیقه رعد و برق همراه با بارش شدید باران و در برخی نقاط بارش تگرگ را داشتیم و همین بارش ۲۰ دقیقه‌ای منجر به ایجاد روان آب و سیلاب در شهر هرسین شد.

کنجوریان بیان کرد: دامنه این بارش فقط محدود به شهر هرسین و یکی دو روستای اطراف از جمله روستای "کهریز" بود و سیل در شهر به‌گونه‌ای بود که برخی خودرو‌ها را هم حرکت داد.

سرپرست فرمانداری هرسین افزود: خوشبختانه در پی جریان سیلاب و روان آب در شهر خسارت قابل ملاحظه‌ای تاکنون گزارش نشده است.

او افزود: همچنین در روستای "کهریز" گل و لای وارد ذاقه‌های نگهداری دام و علوفه شده و هم اکنون در حال برآورد خسارت هستیم که با برآورد دقیق آن اطلاع رسانی می‌شود.

کنجوریان  بیان کرد: تمام نیرو‌های امدادرسان از جمله آتشنشانی و حتی نیرو‌های منابع طبیعی و فرمانداری و ... از همان دقایق ابتدایی بارش کار امدادرسانی را آغاز کردند و ظرف مدت نیم ساعت بعد از قطع بارش وضعیت شهر به حالت عادی برگشت.

او افزود: در حال حاضر هم نیرو‌های شهرداری مشغول پاکسازی خیابان‌های شهر از گل و لای سیل دیشب هستند.

سرپرست فرمانداری هرسین در خصوص چرایی وقوع سیل در پی بارش ۲۰ دقیقه‌ای شدید باران گفت: اطراف شهرستان هرسین کوهستانی است و سیل دیشب هم از یکی از کوه‌های اطراف به داخل شهر سرریز شده است و از طرفی خیابان‌های شهر هم وضعیت نابسامانی جهت دفع آب‌های سطحی دارد.

کنجوریان تاکید کرد: در حال حاضر در حال بررسی ابعاد این اتفاق هستیم تا بتوانیم با آسیب شناسی و شناسایی نقاط ضعف و رفع آنها، از تکرار مجدد این حادثه پیشگیری کنیم.

او  افزود: اگر با ۲۰ دقیقه بارش باران سیل در شهر راه می‌افتد قطعا اگر چند ساعت بارش شدید باران داشته باشیم باید منتظر شرایط بدتری باشیم، بنابراین از هم اکنون کار شناسایی نقاط ضعف در این حادثه در دستور کار است تا این اتفاق بار دیگر تکرار نشود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار