مدیر کل حمل و نقل استان تهران خبر داد؛

کاهش ۹.۸ درصدی تصادفات کشور در ۲ سال گذشته

نوروزی گفت: در ۲ سال گذشته میزان تصادفات در کشور ۹.۸ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نوروزی مدیر حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با بیان اینکه پروژه‌های کمربندی جنوبی تهران، آزادراه همت - کرج و آزادراه تهران-شمال در حمل و نقل و کاهش بار ترافیکی استان تهران تاثیر بسیار زیادی دارند گفت: افتتاح آزادگان در استان تهران سبب خلوت شدن مسیر و همچنین هدایت ترافیک شرق به غرب می‌شود.

او ادامه داد: به دنبال پیگیری مطالبات وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تکمیل پروژه‌های راهداری استان تهران توانستیم پروژه‌های مربوط به حوزه راهداری را به ثمر برسانیم و پس از گذشت از ۱.۵ سال همزمان با بازدید‌های مستمر توانستیم کمربندی دوم تهران را به بهره‌برداری برسانیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران بیان کرد: با دستور ویژه وزیر راه و شهرسازی و پیگیری‌های تمامی مسئولان و همچنین با تامین منابع مالی مورد نیاز توانستیم این پروژه‌ها را به مرحله اجرایی برسانیم.

او با اشاره به اینکه پیشرفت این پروژه بسیار مناسب بوده و در نهایت منجر به بهسازی آسفالت جداسازی راه‌ها شده است گفت: در مدت ۱.۵ سال، پیشرفت ما بسیار زیاد بوده که یکی از این پروژه‌ها، گالری آزادراه امامزاده هاشم بود که آن را به اتمام رساندیم.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: ارتقاء کیفی روکش آسفالت راه‌های استان تهران با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال، ارتقاء کیفی راهداری و منظره آرایی راه‌های استان با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال و طرح ملی ابرار (اقدام برای راه‌های اولویت‌دار روستایی) در استان با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال از جمله پروژه‌هایی است که امروز به مرحله اجرایی و عملیاتی رسید.

مدیر کل حمل و نقل و راهداری استان تهران توضیح داد: احداث و تجهیز راهدارخانه و سوله‌های نمک در استان با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال، بهسازی و ایمن سازی کمربندی دوم تهران با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال و ایمن سازی و رفع نقاط پرحادثه محور امام رضا(ع) و تقاطع غیرهمسطح ورودی شهر قدس با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال و همچنین بهسازی گالری امامزاده هاشم با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌ها است.

موتورسواران و عابران پیاده بیشترین کشته‌های کشور هستند

او با اشاره به اینکه در محور هراز و فیروزکوه و همچنین غرب کشور شاهد تصادفات در استان‌های تهران هستیم گفت: در سال ۹۸ و ۹۹، ۹.۸ درصد در کشور کاهش تصادفات داشته‌ایم که بخش عمده‌ای از این تصادفات مربوط به موتورسواران و عابران پیاده بوده است.

در ادامه سردار حسین رحیمی رئیس پلیس راهور هم گفت: خوشبختانه با اجرای این پروژه‌های حمل و نقل در استان تهران، بسیاری از دغدغه‌های ما در بخش ترافیک کاهش یافته و همه این اقدامات نتیجه تلاش و دلسوزی وزیر راه و شهرسازی است.

او در پایان گفت: امیدواریم همزمان با بهره برداری از کنارگذر جنوبی تهران بخشی از این ترافیک رفع شود چراکه این پروژه‌ها نقش مهمی در کاهش بار ترافیک مسیر کریدور شمال به جنوب کشور دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار