مدیر شرکت خدمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

بذر اصلاح شده گندم برای سال زراعی جدید تأمین شد

مدیر شرکت خدمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: بذر اصلاح و گواهی شده برای کشت پاییزی کشاورزان این استان تامین شده است.

به گزارش حبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مسعود میرزایی مدیر شرکت خدمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بذر اصلاح و گواهی شده برای کشت پاییزی کشاورزان این استان تامین شده و آماده توزیع در بین کشاورزان است.

او افزود: عملیات فرآوری و  اصلاح بذر گندم از ماه گذشته آغاز شد و تاکنون ۸۷۰ تن بذر اصلاح و آماده توزیع است.


بیشتر بخوانید


میرزایی اضافه کرد: تاکنون حدود یک هزار ۱۴۵ تن بذر گندم از کشاورزان خریداری شده که از این مقدار ۷۰۰ تن بذر گندم آبی و ۱۷۰ تن بذر گندم دیم فرآوری شده است.

او با اشاره به مزیت بذر‌های اصلاح شده در افزایش عملکرد تولید گفت: دسترسی به موقع به بذر با کیفیت نقش بسزایی در بهبود کیفیت محصول دارد و بذر‌های اصلاح شده که مقاومت بیشتری در برابر بیماری‏ ها و شوک‏ های محیطی (از جمله تغییرات آب و هوایی) دارند و کمک شایانی به کشاورز در افزایش محصول، امنیت غذایی و بهبود معیشت می‏کنند.

میرزایی افزود: بذر‌های فرآواری شده به ۴۰ کارگزاری در سطح استان حمل و سپس بین کشاورزان توزیع خواهد شد.

او اضافه کرد: قیمت بدر اصلاح شده گندم آبی ۳۹ هزار ریال و گندم دیم ۳۷ هزار ریال تعیین شده است و با قیمت مصوب بین کشاورزان توزیع می‌شود.

میرزایی به ارقام اصلاح شده بذر گندم اشاره کرد و افزود: گندم دیم ارقام سرداری، صدرا و هشترود و گندم آبی ارقام پیشگام، حیدری و میهن اصلاح شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار