توافق جدید درباره مذاکرات تعیین مرز لبنان با رژیم صهیونیستی/ نبیه بری بر حفظ تمامیت ارضی کشورش تاکید کرد

رئیس مجلس لبنان از دستیابی به توافق «تعیین چارچوب مذاکرات ترسیم مرز‌های آبی و زمینی» با رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون المیادین، نبیه بری، رئیس مجلس لبنان با تاکید بر اینکه با وجود سه ضلعی ارتش، مقاومت و ملت؛ کسی نمی‌تواند لبنان را تهدید کند، از دستیابی به توافق «تعیین چارچوب مذاکرات ترسیم مرز‌های آبی و زمینی» با رژیم صهیونیستی خبر داد.

رئیس مجلس لبنان در سخنانی پیرامون مذاکرات تعیین مرز‌های دریایی و زمینی لبنان با رژیم صهیونیستی گفت: سفر اخیر مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به لبنان، پرونده مرز‌های جنوبی را به روی میز مذاکره بازگرداند. ارتش لبنان با نظارت رئیس جمهور پرونده مذاکره ترسیم مرز‌ها را بر عهده دارد.

او افزود: آمریکا می‌داند بیروت و تل آویو برای ترسیم مرز‌های خود آمادگی دارند. نشست‌های مستمری در مقر سازمان ملل در ناقوره (جنوب لبنان) با نظارت سازمان ملل و هماهنگ کننده امور لبنان برگزار شده است. دو طرف از آمریکا خواستند به عنوان میانجی و تسهیل کننده روند ترسیم مرز‌ها همکاری کند و آمریکا آماده این همکاری است. در صورت دستیابی به توافق (نهایی) ترسیم مرزها، این توافق در اختیار سازمان ملل قرار می‌گیرد. آمریکا قصد دارد با دو طرف برای ایجاد فضای مثبت در مذاکرات ترسیم مرز‌ها همکاری کند. تلاش‌ها برای دستیابی به توافق تعیین چارچوب مذاکرات ترسیم مرز‌های دریایی یک دهه طول کشیده و قبل از توافقات عادی سازی در جریان بوده است.

بری ادامه داد: وعده‌هایی در مورد آغاز فعالیت شرکت توتال فرانسه برای عملیات حفاری پیش از پایان سال جاری داده شده است و توافق فعلی برای تعیین چارچوب مذاکرات به این مسیر کمک می‌کند.

رئیس مجلس لبنان تصریح کرد: با وجود ارتش، مقاومت و مردم کسی نمی‌تواند لبنان را تهدید کند. ما حق خود را می‌خواهیم و از آن کوتاه نمی‌آییم. من آخرین کسی خواهم بود که با قانون اساسی مخالفت خواهد کرد (هرگز با قانون اساسی مخالفت نخواهم کرد). توافقی که به آن دست یافته ایم فقط توافق تعیین چارچوب برای پیمودن مسیری است که باید پیموده شود. این توافق فقط به حقوق لبنان مرتبط است نه چیز دیگری.

نبیه بری در پایان گفت: لبنان شش هزار سال قدمت دارد و همچنان در دست ساخت است.

او افزود علی حسن خلیل (وزیر سابق دارایی لبنان) پس از تحریم‌های آمریکا بیشتر از گذشته به من نزدیک شده است.

تلویزیون الجزیره نیز گزارش داد؛ نبیه بری، رئیس مجلس لبنان از دستیابی اولیه به توافق تعیین چارچوب مذاکرات ترسیم مرز‌های دریایی و زمینی با رژیم صهیونیستی خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار