شبکه حمل و نقل ریلی کرمانشاه باید تقویت شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: تقویت شبکه حمل و نقل ریلی کرمانشاه نقش موثری در توسعه منطقه دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه شامگاه امروز پنجشنبه در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان که در سالن شهدای دولت برگزار شد، بیان کرد: ایستگاه باری راه آهن استان کرمانشاه از ۲ سال پیش با چهار خط باری برای جابجایی اقلامی از جمله نفت و گندم راه اندازی شده است.

او با اشاره به اهمیت ایستگاه باری راه آهن کرمانشاه، افزود: با در نظر گرفتن سرمایه گذاری بالایی که برای این خط ریلی انجام شده است، تنها حمل و نقل مسافری نمی‌تواند پاسخگوی این سرمایه گذاری باشد.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با تاکید بر تقویت شبکه حمل بار ریلی استان، گفت: خط ریلی با توجه به ظرفیت بالای صنایع کرمانشاه از جمله کشت و صنعت نازگل، کارخانه سیمان و پتروشیمی‌های استان کرمانشاه می‌تواند نقش مؤثری را در توسعه بیشتر منطقه ایفا کند.

سالاری اظهار کرد: در صورت ایجاد زیرساخت‌ها توسط مراکز بزرگ بار استان، راه آهن جمهوری اسلامی اعلام آمادگی کرده است که روساخت‌های تخصصی را به صورت مشارکتی انجام دهد.

او مزایای حمل و نقل ریلی را هزینه پایین و سرعت بالا دانست و بیان کرد: امسال یک محموله بزرگ از طریق خط ریلی راه آهن کرمانشاه به ترکیه صادر شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه به دهکده لجستیک استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: این دهکده شامل امکانات لازم از جمله سوله، جاده دسترسی، سردخانه، گمرک، بانک و… خواهد بود که خدمات صادراتی و بین بخشی را انجام می‌دهد.

 

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.