شکوفایی فارس نیازمند حمایت مدیریت عالی کشور

امام جمعه شیراز گفت: استان فارس ظرفیت تبدیل شدن به الگوی پیشرفت ایرانی‌اسلامی در سطح بین‌الملل را دارد؛ اما شکوفایی آن نیاز به حمایت مدیریت عالی کشور دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت‌الله دژکام در نشست مجمع نمایندگان استان فارس با بیان اینکه محرومیت ملموس فارس بار‌ها عنوان شده است، گفت: استان فارس ظرفیت بدل شدن به الگوی پیشرفت ایرانی‌اسلامی در سطح بین‌الملل را دارد؛ اما شکوفایی آن نیاز به حمایت مدیریت عالی کشور دارد.

امام جمعه شیراز افزود: سالیان درازی است که فارس در محرومیت به سر می‌برد و نخستین سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان فارس بر اساس تحقق عدالت و حسن تدبیر نمایندگان رخ داده است.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: در سال‌های اول انقلاب از فارس باعنوان استانی برخوردار یاد شد؛ اما هرچه پیش می‌رویم مساله دیگرگونه می‌شود و امروز در زمره استان‌های نابرخورداریم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد: این استان باید در گام دوم انقلاب بتواند نماینده پیشرفت ملی باشد و باید بتوانیم در دنیا اثبات کنیم که می‌توانیم بر پایه فرهنگ خود تمدن‌سازی کنیم و این ظرفیت‌ها اگر در این راستا به کار گرفته نشود به مردم و امت اسلامی ظلم خواهد شد؛ چراکه شیراز در عرصه‌های جهانی نامبردار است.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه اقتصاد ایران باید درون‌زا و برون‌گرا باشد، گفت: باید حرکت‌درون‌زا را تقویت کنیم و از حیث برون‌گرایی باید در نظر داشت که فارس به‌صورت سنتی یکی از مبدا‌های تجارت بین‌المللی بوده است و امروز بازار‌هایی در جهان داریم که کالای این استان را می‌شناسند.

امام جمعه شیراز همچنین به تعلیق کارت بازرگانی عده‌ای از بازرگانان فارس اشاره کرد و گفت: این موضوع برای استانی که تولیداتش در بازار‌های جهانی عرضه می‌شده است، فتنه‌ای است.

او ادامه داد: باید کار کارشناسی دقیقی درباره موضوع بازنگرداندن ارز صورت گیرد و دید چه شده است؛ اما اینکه بخواهیم در اوج تولیدات این کارت‌ها را تعلیق کنیم، دچار شکست عجیبی در سال جهش تولید خواهیم شد؛ چراکه کالای ما راهی به بازار جهانی نمی‌یابد؛ از همین رو ضروری است برای دلگرمی تولیدکنندگان اقدام عاجلی در این حوزه صورت گیرد، البته در کنار آن تمهیداتی برای مدیریت مسائل ارزی نیز صورت گیرد.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: ارزش افزوده مونتاژ در کشور شایان‌توجه است که در استان فارس صورت می‌گرفت، اما در وضعیت اقتصادی موجود لطمه خورده است و در این راستا نیز وزارت صمت عنایت ویژه‌ای داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه در گمرکات کسادی حاکم است، ابراز کرد: همت عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کشور و استان فارس نتایج خیری در بر خواهد داشت.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار