پیش بینی برداشت بیش از ۵۰۰ تن پسته از باغات سربیشه

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از ۵۰۰ تن پسته به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال از باغات این شهرستان برداشت شود.

جوادی بایگی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: عملیات برداشت پسته از سطح ۵۶۳ هکتار پسته بارور شهرستان سربیشه از نیمه دوم شهریور آغاز و تانیمه دوم مهرماه ادامه دارد.

او افزود: سطح زیر کشت پسته در این شهرستان هزار و ۹۴ هکتار است که از این سطح، ۵۶۳ هکتار، باغات بارور و میزان ۵۳۱ هکتار، باغات نیز غیر بارور است.


بیشتر بخوانید


جوادی بایگی بیان کرد: ارقام تجاری پسته در این شهرستان شامل فندقی، اکبری، کله قوچی و احمد آقایی است. رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه اظهار کرد: درحال حاضر دو ترمینال ضبط و جمع آوری پسته در شهرستان مشغول به فعالیت هستند که باتوجه به روند روبه رشد توسعه باغات پسته در این شهرستان، نیازمند سرمایه گذاری درخصوص فرآوری، بسته بندی و توسعه صادرات این محصول هستیم.

رئیس جهادکشاورزی شهرستان سربیشه همچنین از آغاز برداشت گردو در شهرستان سربیشه خبر داد و گفت: عملیات برداشت گردو از سطح ۴۶ هکتار، باغات بارور شهرستان سربیشه آغاز شده است.

او تصریح کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۴۰ تن گردو نیز از باغات شهرستان سربیشه برداشت شود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار