گفتگوی تلفنی وزرای خارجه عراق و آمریکا

وزیر خارجه عراق در گفتگو با مایک پمپئو بر اجرای تدابیر امنیتی جهت توقف حملات به منطقه سبز و فرودگاه بین‌المللی بغداد تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع) «فواد حسین» وزیر خارجه عراق امروز (شنبه) تاکید کرد که دولت عراق تدابیر امنیتی ویژه‌ای برای توقف حملات به منطقه سبز و فرودگاه بین‌المللی بغداد اتخاذ کرده است.

وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزیر خارجه عصر دیروز (جمعه) تماسی تلفنی از مایک پمپئو دریافت کرد و روابط دوجانبه محور اصلی گفتگوی طرفین بود.

در این بیانیه آمده است: دو طرف در این تماس تلفنی درباره روابط میان دو کشور و تصمیم دولت آمریکا برای بستن سفارت خود در بغداد بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر خارجه عراق درخصوص تصمیم آمریکا برای بستن سفارت خود در بغداد علی رغم اینکه این تصمیم راهبردی در حوزه اختیارات این کشور است، ابراز نگرانی کرد و گفت: این اقدام نتایجی به دنبال خواهد داشت که به نفع مردم عراق نیست.

او تاکید کرد: دولت عراق تدابیری امنیتی، سیاسی و دیپلماتیک برای توقف حملات به منطقه سبز و فرودگاه اتخاذ کرده و امیدوار است در آینده نزدیک شاهد نتایجی مثبت باشد.

وزرای خارجه عراق و آمریکا در این تماس تلفنی درباره آینده اوضاع هیئت‌های دیپلماتیک در بغداد گفتگو کردند و مایک پمپئو تاکید کرد که روابط عراقی-آمریکایی برای دو طرف مهم است و آنچه در این گفتگو مطرح شد، معتبر است و تبادل دیدگاه برای دستیابی به راه حلی برای این بحران باید تداوم داشته باشد.

سه مقام آگاه به روزنامه نیویورک تایمز اعلام کردند وزیر خارجه آمریکا به مقامات عراقی هشدار داده است اگر نتوانند حمله به تاسیسات آمریکایی در این کشور را متوقف کنند آمریکا ظرف چند هفته سفارت خود در بغداد را تعطیل خواهد کرد. این تهدید بدان معنا خواهد بود که دولت آمریکا هیچ حمایتی از مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق نخواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار