شهروندان مهابادی موج سوم کرونا را جدی بگیرند

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با اشاره به شیوع دوباره بیماری کرونا در کشور گفت: شهروندان نسبت به رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در موج سوم کرونا جدی باشند.

امیر بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد نسبت به موج سوم کرونا در مهاباد هشدار داد و در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: متاسفانه حساسیت‌های اجتماعی شهروندان مهاباد برای بیماری کرونا در جامعه کمرنگ شده و مردم فکر می‌کنند بیماری در حال به پایان رسیدن است.

بهزاد افزود: شهروندان همچنان باید از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون و دستورالعمل‌های بهداشتی را برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری رعایت کنند.

او بیان کرد: گذشت زمان ادبیات مقابله با بیماری کرونا را به ما یاد داد که گروه‌های هدف بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند و متاسفانه آمار مرگ و میر در افراد سالمند بالا رفته است.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول در خصوص میزان سهمیه واکسن آنفلوانزا در پاییز امسال نیز گفت: سهمیه مشخص برای شهرستان از سوی دانشگاه علوم پزشکی طی چن مرحله ارسال می‌شود و با توجه به شیوع ویروس کرونا واکسن با اولویت‌های تعیین شده از طرف وزارتخانه در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

سخنگوی ستاد اطلاع رسانی کرونا در مهاباد اضافه کرد: با توجه به دستورالعمل ابلاغی معاونت بهداشتی دانشگاه در مرحله اول واکسن آنفلوانزا در پرسنل درمانی بیمارستان‌های دولتی، عارفیان، ارتش، تامین اجتماعی، مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته، درمانگاه‌های سایر دستگاه‌های دولتی، فوریت‌های پزشکی و گروه‌های دارای ریسک بالا و مراکز بهداشتی انجام می‌شود.

بهزاد خاطرنشان کرد: همه سازمان‌ها و ارگان‌ها از جمله صدا و سیما، آموزش و پرورش مانند روز‌های اول شیوع بیماری کرونا باید حساس باشند پیک سوم بیماری در حال گذر می‌باشد که در حال حاضر تمام بیمارستان‌های مرکز استان پر شده است و تمام بخش‌های مراقبت‌های ویژه در حال پرشدن هستند تعداد بیماران شهرستان مهاباد به نسبت ۲ هفته گذشته از ۵ نفر به ۴۲ نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.