۱۵ درصد از انار تولیدی طارم فرآوری می‌شود

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: ۱۵ درصد از انار تولیدی طارم به صورت رب انار فرآوری شده و ۸۵ درصد آن نیز به صورت تازه خوری مصرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، اکبری مسئول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: ۱۵ درصد محصول انار تولیدی طارم به صورت رب انار (ترش و شیرین) فرآوری شده و ۸۵ درصد آن نیز به صورت تازه‌خوری مصرف می‌شود.

او  افزود: شاه‌بار قرمز و سفید، می‌خوش، پست کدویی، کبابی، ملیس ترش، ملس شیرین، پوست سیاه، پوست سفید، کله نار، ترش جنگلی، راغ، دوستی، یوسف خانی و ملس ساوه ازجمله انواع محصول انار تولیدی در طارم هستند.

اکبری ادامه داد: ارقام "ملس ساوه، شاه‌بار قرمز و سفید، کله نار و پوست سیاه" از کیفیت، عطر و طعم خوبی برخوردارند و مصرف کنندگان زیادی  را به خود اختصاص داده اند.

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بیش از ۳ هزار خانوار بهره‌بردار انار در  طارم وجود دارد، گفت:  سطح زیر کشت محصول انار طارم یک هزار و ۷۴۸ هکتار می باشد و از این میزان، یک هزار و ۴۵۲ هکتار بارده و ۲۹۶ هکتار آن نیز غیر بارده است.

او گفت: ارقام مرغوب انار طارم علاوه بر تامین نیاز مصرف استان زنجان به استان‌های همجوار و همچنین به کشورهایی مثل قطر و روسیه نیز صادر می‌شود.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.