رئیس جمهور ترکیه طی اظهاراتی اعلام کرد که عملیات ترکیه در مناطق شمال سوریه همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ینی شفق، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که عملیات نیروهای این کشور در شمال سوریه برای تامین امنیت مرزهای ترکیه ادامه خواهد داشت.

به گفته رئیس جمهور ترکیه، عملیات ارتش این کشور در مرز‌های جنوبی، تا برقراری کامل ثبات ادامه خواهد داشت. اردوغان گفت: «ترکیه به برادران و خواهران سوریه نشان داد که آن‌ها تنها نیستند».

وی اقداماتی که منجر به فاجعه انسانی در ادلب می‌شود را محکوم کرد و گفت که آن را متوقف می‌کند. اردوغان این را هم گفت که کشورش به دلیل اتحاد و ثبات در وضعیت مناسبی قرار دارد.

ارتش ترکیه چندی قبل عملیات جدیدی را با نام «سپر بهار» در شمال سوریه آغاز کرده است. دمشق ضمن محکوم کردن اقدامات ترکیه در شمال سوریه، خواستار توقف مداخله نظامی آنکارا شده است. 

دمشق تاکید دارد که ترکیه ضمن اشغال بخشی از شمال سوریه، از برخی گروه‌های تروریستی در این کشور حمایت می‌کند. آنکارا تروریست‌های حاضر در شمال سوریه را تقسیم‌بندی می‌کند و برخی از آن‌ها را گروه‌های مخالف دولت می‌خواند. همین گروه‌هایی که مورد حمایت آنکارا قرار دارند، طی سال‌های اخیر دست به درگیری مسلحانه علیه مردم و دولت سوریه زده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار