رعایت نکردن نکات بهداشتی در بازار روز‌های همدان

 مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با وجود پیک سوم بیماری کووید ۱۹ همچنان با شیوه نامه های بهداشتی در بازار روز‌های همدان اجرا نمی شود.

لیدا رفعتی، مدیر سلامت بهداشت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان  گفت: طی هفته گذشته تا کنون ۴ هزار و ۵۰۲ بازدید از اماکن عمومی استان برای بررسی اجرای شیوه نامه های بهداشتی ستاد ملی کرونا داشته ایم.

رفعتی افزود: از سه هزار و ۲۲۸ نفر فروشندگان ۷۲ درصد بهداشت فردی را رعایت و سه هزار ۵۴ نفر  یا ۶۸ درصد آنها ماسک استفاده کرده بودند.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد:  مردم هم برای خرید و مراجعه به بازار‌های هفتگی باید از ماسک و دستکش استفاده کنند.

رفعتی ادامه داد: در این بازدید ها دو هزار و ۹۲۲ واحد  فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده بودند و ۳۴ واحد متخلف هم  در این  هفته پلمب شدند.

او  تاکید کرد: در این دوره از بازدید ها ۱۰ سوپر مارکت، چهار رستوران، ۱۱ نانوایی، ۶ پاساژ، یک مرکز پلیس +۱۰، یک دفتر پیشخوان و یک داروخانه به علت  رعایت نکردن بهداشت پلمب شدند.

رفعتی افزود: ۴۳۰ واحد متخلف  هم که شیوه نامه های بهداشتی ستاد ملی کرونا را رعایت نکرده بودند اخطاریه دریافت کردند و به مراجع قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.