فراهانی مطرح کرد؛

اجازه ساخت پروژه‌های ابدی با مشکلات ترافیکی را ندهید

عضو شورای شهر تهران گفت: نباید اجازه دهیم با صدور پروانه‌ برای ساختمان‌های بزرگ مقیاس، کل حمل و نقل عمومی تحت تأثیر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ضمن موافقت با طرح «الزام شهرداری تهران به استفاده از نتایج مطالعات ترافیک برای صدور پروانه ساختمان‌های بزرگ مقیاس (ساختمان‌های گروه (ج) و (د)» گفت: یکی از مشکلات اساسی در ترافیک تهران، احداث مجتمع تجاری در برخی از فضا‌ها است.

او افزود: احداث این مجتمع‌ها مشکلات جدی حمل و نقل و ترافیکی در شهر ایجاد کرده است که نمونه بارز آن مگامال کوروش در ستاری و مگامال دیگری در انتهای شهید باکری است.

فراهانی خاطر نشان کرد: وجود چنین مگامال‌هایی به خاطر بحث‌های درآمدی است که در گذشته وجود داشته و این مشکلات را ایجاد کرده است و به نظر می‌رسد امروزه حق عامه مردم ضایع می‌شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران هزاران میلیارد تومان برای ساخت روگذر و زیرگذر و ... هزینه می‌پردازد، اما یک مگا مال نابهنجار در کنار آن، همه زحمات را هدر می‌دهد.

فراهانی تأکید کرد: خواهش من این است که نه به بهانه انجام مطالعات روند و سیر صدور پروانه را کند کنیم و نه بدون انجام مطالعات اجازه ساخت پروژه‌های ابدی را بدهیم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه وجود برخی مگامال‌ها سبب شده برخی اتوبان‌ها تا ابد از انتفاع خارج شوند، گفت: نباید اجازه دهیم با صدور چنین پروانه‌ای کل حمل و نقل عمومی تحت تأثیر قرار گیرد.

فراهانی افزود: تجربه نشان داده است که اگر پروژه‌ها از قبل مطالعه شوند منافعشان برای مردم و شهر خواهد بود، از سوی دیگر لازم است زمانی برای صدور پروانه گذاشته شود تا مشکلی برای افراد ایجاد نشود.

گفتنی است؛ کلیات طرح «الزام شهرداری تهران به استفاده از نتایج مطالعات ترافیک برای صدور پروانه ساختمان‌های بزرگ مقیاس (ساختمان‌های گروه (ج) و (د)» به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار