در سال جهش تولید

بهره برداری بیش از ۴ هزار هکتار گلخانه و سایبان‌های کشاورزی در کشور

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: پیش‌بینی شده که در سال جهش تولید ۴ هزار و ۶۰۰ هکتار گلخانه و سایبان‌های کشاورزی در کشور توسعه و به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،طهماسبی مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در بازدید از مجتمع گلخانه‌ای شهرستان خوسف گفت:هدف از این بازدید بررسی شرایط با هدف آشنایی وزیر با روند اجرای تفاهم نامه ایجاد هزار هکتار مجتمع گلخانه‌ای و ارائه راهکار به متقاضیان فعالیت در این زمینه است.

او افزود: استان خراسان جنوبی با توجه به شرایط آب و هوایی گرم و خشک و کمبود آب ظرفیت ایجاد این گلخانه‌ها را دارد.

طمهاسبی بیان کرد: شهرک گلخانه‌ای محمدیه در سطح ۳۰ هکتار و در قالب ۵۶ قطعه احداث شده است.

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران بیان کرد: سود تسهیلات بانکی پرداختی به توسعه گلخانه‌ها در سال جاری از طریق منابع اعتباری صندوق توسعه ملی با منابع داخلی بانک‌های عامل است.


بیشتر بخوانید 


او در ادامه گفت: پرداخت تسهیلات در مناطق کم برخوردار ۱۲.۵ درصد و در مناطق برخوردار ۱۴.۵ درصد خواهد بود.

طمهاسبی با اشاره به برنامه‌های پیش رو برای توسعه گلخانه در کشور، گفت: پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده که در سال جهش تولید ۴ هزار و ۶۰۰ هکتار گلخانه و سایبان‌های کشاورزی توسعه و به بهره‌برداری برسد.

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اشتغال در این بخش را نیز متنوع و متعدد اعلام کرد و گفت: به ازای هر هکتار کشت گلخانه، می‌توان ۱۰ تا ۱۵ فرصت اشتغال مستقیم ایجاد کرد.

انتهای پیام /  ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.