بهره برداری ۳۴ قطعه گلخانه در مجتمع محمدیه خوسف

رئیس سازمان حهادکشاورزی خراسان جنوبی از بهره برداری ۳۴ قطعه گلخانه با مساحت ۸.۵ هکتار در مجتمع محمدیه شهرستان خوسف خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، قوسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: از مجموع قطعات واگذار شده، ۳۴ واحد فعال است که ۸.۵ هکتار از این سطح ۱.۵ هکتار خیار، ۴.۵ هکتار گوجه فرنگی، یک هکتار فلفل و مابقی مربوط به کشت نشا، قارچ و آلوئه ورا است.

او افزود: ۳قطعه گلخانه در این مجتمع در حال ساخت است و ۱۹ واحد نیز امسال برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

قوسی بیان کرد: طرح توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای در دست پیگیری است و تمامی زیرساخت‌ها آماده و دارای شبکه برق، گاز و آب هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: کشت فعلی گلخانه هیدرو پونیک مجتمع گوجه فرنگی است که سالانه ۳۰ تن محصول از آن برداشت می‌شود.


بیشتر بخوانید


او وفزود: میزان سرمایه‌گذاری انجام شده برای این گلخانه ۱۰ میلیارد ریال است.

قوسی با بیان اینکه باید همه دستگاه‌های متولی در راستای جهش تولید در اجرای طرح نهضت گلخانه‌ای استان همکاری کنند، اضافه کرد: استاندار خراسان جنوبی در این نهضت همکاری خوبی داشت و ایده ایشان باعث جهش در زیرساخت‌های گلخانه‌ای استان شده است.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.