تولید مستند پروانه‌های بهشتی در آذربایجان‌غربی آغاز شد

جانشین مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: تولید مستند "پروانه‌های بهشتی" با هدف معرفی مادران شهدا در استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، امیرعباس نجف زاده جانشین مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: تولید مستند "پروانه‌های بهشتی" با هدف معرفی مادران شهدا در استان آغاز شده که در آن، ۱۷ مادر شهید شهر‌های مختلف استان معرفی می‌شوند.

امیرعباس نجف زاده  افزود: این مستند معنوی در ۱۸ قسمت با هدف معرفی تعدادی از مادران شهدا به تهیه‌کنندگی کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان‌غربی با معرفی ۱۷ مادر شهید در شهر‌های این استان تهیه می‌شود.

جانشین مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان‌غربی اظهار داشت: به تصویر کشیدن شیوه زندگی روزمره مادران شهدا به عنوان آخرین بازمانده‌های آنان، شرایط بومی و محلی زندگی آنان و نقش مادران شهدا در دوران دفاع مقدس از اهداف ساخت این مستند است.

کارگردان مستند پروانه‌های بهشتی هم در این باره با اشاره به اینکه پیش‌تولید این اثر شامل تیزر‌های آغازین و پایانی چهار ماه طول کشید، گفت: تولید این اثر یکی از دغدغه‌های مهم جامعه امروزی است و تلاش می‌شود مهرو محبت مادران شهدا در این اثر نمایش داده شود.

یعقوب اکبریان با اشاره به اینکه از هر شهرستان یک مادر شهید برای مستند انتخاب شده است، گفت: در قسمت اول این مستند از خانم سکینه سهرابی مادر شهید "علی‌اصغر جودی نعمتی" یاد شده که زندگی خاصی داشت، همچنین تلاش می‌شود نمایش فولکلور هر شهر در قالب این مستند به‌خوبی به تصویر کشیده شود.

او با بیان اینکه هر قسمت این مستند ۳۰ دقیقه است، اضافه کرد: این مستند با زبان محلی و گویش‌های هر منطقه نمایش داده‌می‌شود و زیر نویس مطالب نیز در آن گنجانده خواهد شود.

اکبریان با اشاره به اینکه تولید این مجموعه حداقل یکسال زمان نیاز دارد، افزود: این اثر کاری مشترک با کنگره ۱۲ هزار شهید استان است که بعد از اتمام از شبکه استانی و شبکه افق پخش خواهد شد.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.