در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

علت فروش نرفتن سهام عدالت توسط کارگزاری ها

دبیر کل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار گفت:به دلیل اینکه در بازار بلوکی خریداری وجود ندارد،کارگزاران نمی‌توانند سهام عدالت افراد را به فروش برسانند.

دبیرکل کانون کارگزارانروح الله میرصانعی دبیر کل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در گفت و گو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای فروش سهام عدالت بعد از تغییر روش فروش از تجمیعی به بلوکی، بیان کرد: حدود یک ماه است که روش فروش سهام عدالت به روش بلوکی تغییر پیدا کرده است،در گذشته کارگزاران می‌توانستند سهام افراد را در بازار عادی به فروش بگذارند که علت آن را هم وجود عرضه و تقاضا بود.

وی افزود: از اواخر مرداد ماه که بازار منفی شد  مطابق تصمیم شورای عالی بورس  روش تجمیعی  به بلوکی تغییر داده شد به گونه ای که  نماد‌های سهام عدالت دیگر در بازار عادی به فروش نرفت، علت این تغییر در اصل جلوگیری از فشار عرضه بود.

دبیر کل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: از آنجایی که بازار بلوکی مانند بازار عادی حجیم نیست، مانع فروش سریع سهام می‌شود و به طور عملی می‌توان گفت این امر سبب تفاوت سهامداران سهام عدالت با سایر سهامداران شده است.


بیشتر بخوانید


میر صانعی تصریح کرد: از آنجایی که در بازار بلوکی خریداری وجود ندارد کارگزاران نمی‌توانند سهام عدالت افراد را به فروش برسانند و همین عاملی شده است تا سهامداران از روند عملکرد کارگزاری‌ها در فروش سهام عدالت ناراضی باشند.

وی گفت:روش فروش بلوکی باید هرچه سریع‌تر اصلاح شود زیرا سهامداران سهام عدالت حق دارند مانند سایر سهامداران سهام خود را در بازار اول به فروش برسانند.

دبیر کل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار بیان کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار باید هرچه سریع‌تر در این موضوع ورود کند زیرا سهامداران حدود یک ماه است که منتظر فروش رفتن سهامشان هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کریم بخش
۰۰:۴۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
السلام علیکم من دلم خوش بود سهام خود رو بفروشم یه یخچال برای خانمم بخرم این یخچال خریدن رویایی خانم من است به خدا وقتی فکر می فتم چرا دولت مارو اذیت میکنه به خدا افسردگی به من دست میده امید من این سهام عدالت بود
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۰۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
اینها دارن چکارمیکنندهمش بهانه مردم گرفتارن سهام میفروشندچرادروغ میگن دولت چون منفی نمیزاره کارگزاری بفروشه دوماهه گذاشتیم فروش اون موقعه که رو به مثبت بودچرانفروختن اقا ابرویمان رفت چون روش حساب بازکرده بودیم توروخدا به گوششان برسانید پول مردم واریزکنندالکی بهانه نتراشن همش حرف همش وعده بس کنیددیگه
Iran (Islamic Republic of)
فیروزی
۱۹:۳۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
باشگاه خبرنگاران جوان. شما را به خدا شما که صدایتان حداقل به جایی می‌رسد. پیگیر این قضیه باشید حق نگهدارتان
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۵۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
توروخداشماصداتون میرسه به جایی بگیدملتوخفه کردن چراروش سهاموازتجمیعی به بلوکی تغییردادن دلمون به این سهام خوش بودگره ای ازگرهامنوواکنیم اینم خراب کردن توروخداپیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
دولت داره مردم و به نقطه جوش میرسونه تو هر مسئله ای داری سنگ اندازی میکنه ، یه نمونش سهام عدالت مردم
بعضی وقتا آدم فکر میکنه چه رابطه ای بین دولت و دشمنان ایران وجود دارد.
تصمیم با خودتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
من هم ازاین به فروش نرسیدن سی درصد از سهام عدالت ناراضی هستم . چرا چندین بار است از اپلیکیشن ایوا و از پست بانک درخواست سی درصد سهامم داده ام اما به فروش نمی رسد . چرا ؟ چرا؟ چزا ؟ من به این پول احتیاج دارم . مسئولین سهام عدالت لطفا هرچه سریعتر پیگیر بشوید این قدر این مردم وهمین طور من را سرگردان این موضوع نکنید . که مشکلم برطرف نشود . این مشکل فروش سی درصد سهام را برطرف کنید
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۶:۰۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
سلام به تمامی خدمت گزاران باشگاه خبری
من ازاینکه سهامم را به فروش گذاشتم چون پول لازم بودم
وگر نه چرابفروشم
الان هم به هرکجا مراجعه میکنم کسی پاسخگو نیس
راهنمای ام کنید لطفا.
آخرین اخبار