جریمه ۲۲.۷ میلیون دلاری برای کلاهبرداری از اپل

شرکت اپل با شکایت از مجموعه Geep Canada خواستار دریافت جریمه ۲۲.۷ میلیون دلاری شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پای شرکت اپل یکبار دیگر به دادگاه باز شد. بر اساس اطلاعات منتشر شده این ابرقدرت دنیای فناوری و گوشی‌های هوشند در نظر دارد از یک مجموعه کانادایی با عنوان Geep Canada شکایت کند. طبق ادعای شرکت اپل مجموعه مذکور به بهانه انجام مراحل بازیافت گوشی‌های هوشمند حدود ۱۰۰ هزار دستگاه از محصولات اپل را مورد استفاده غیر قانونی قرار داده است.

شرکت Geep Canada از سال ۲۰۱۴ با اپل برای بازیافت گوشی‌های هوشمند و دیگر محصولات این شرکت همکاری می‌کرده و اکنون به نظر می‌آید این دو شرکت با هم به مشکلات جدی برخورده‌اند. شرکت اپل باور دارد Geep Canada محصولاتی مانند گوشی‌های آیفون، ساعت‌های هوشمند و آیپدها را به فروش می‌رسانده و عملیات بازیافت را بر روی آن‌ها پیاده‌سازی نمی‌کرده است.

نکته جالب در رابطه با شکایت از این مجموعه آن است که Geep Canada به هیچ وجه ادعای اپل مبنی بر دزدیده شدن محصولاتی مانند آیفون را رد نکرده است. این شرکت کانادایی در دفاع از خود اظهار داشته که مسئولیت دزدیده شدن محصولات شرکت اپل و فروش آن‌ها با سه نفر از کارمندان بوده و این اقدامات بدون آگاهی مسئولان اصلی Geep Canada صورت گرفته است.

جزئیات شکایت اپل از Geep Canada


بیشتر بخوانید


جزئیات شکایت اپل از Geep Canada

مدارک شکایت ثبت شده از سوی اپل حاکی از آن است که Geep Canada در سال ۲۰۱۵ تعداد زیادی از محصولات شرکت اپل را برای انجام عملیات بازیافت دریافت کرده بود. پس از انجام بازدید‌ها از کارخانه این مجموعه توسط اپل، شرکت شاکی متوجه عدم وجود دوربین‌های امنیتی در بخش نگهداری آیفون‌ها شد.

شرکت اپل پس از آن با بررسی کد سریالی گوشی‌های ارسالی برای Geep Canada متوجه شد ۱۸ درصد از محصولات واگذار شده به این مجموعه کانادایی به شبکه‌های وای‌فای در برخی نقاط جهان وصل شده‌اند. این مسئله به اپل ثابت کرد که میزان زیادی از محصولات آن‌ها توسط Geep Canada به صورت غیر قانونی فروخته شده‌اند. این شرکت اکنون در نظر دارد از Geep Canada مبلغ ۲۲.۷ میلیون دلار را به عنوان جریمه دریافت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار