زراعت چوب در ۵۵۰ هکتار از اراضی استان همدان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: امسال تعهد ایجاد ۵۵۰ هکتار جنگل با درختان صنوبر برای زراعت چوب را در استان داریم.

اسفندیار خزائی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت:  امسال یک میلیون اصله نهال  صنوبر در نهالستان قدس ملایر برای توسعه جنگل های استان کاشته شده است.

او با اشاره به سازگاری درختان صنوبر با شرایط اقلیمی  استان همدان افزود: در دیگر استان‌ها از گونه اکالیپتوس و دیگر گونه‌های «چوب ده» نیز استفاده می‌شود، اما این گونه‌ها نسبت به سرما مقاوم نیستند.

خزائی ادامه داد: با توجه به اینکه نهال مورد نیاز برای زارعت صنوبر تامین شده هم اینک در حال شناسایی متقاضیان هستیم و این افراد می‌توانند برای دریافت نهال صنوبر به منظور زارعت در عرصه مورد نظر اقدام و درخواست کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان اظهار داشت: به دنبال اجرای طرح زراعت چوب در هر هکتار یک‌هزار و ۳۰۰ اصله نهال غرس می‌شود.

خزایی بیان کرد: این نهال‌های صنوبر به طور مشارکتی با مردم در حاشیه مزارع و  یا در عرصه ملی کاشته می‌شود و نقش مهمی در افزایش تولید چوب و بازدهی مهمی در صنعت مبل و منبت و تغییر معیشت بهره برداران منطقه دارد.

در استان همدان ۸۲۲ هزار هکتار مرتع معادل  یک درصد از مراتع کشور وجود دارد  و با توسعه جنگل کاری در استان مراتع جنگلی استان  به  ۴۴ هزار و   ۷۹۵ هکتار رسیده است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار