جذب سرمایه‌گذار نیازمند مشوق‌های معنی‌دار است

رئیس سازمان صنعت، معدن و‌ تجارت استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت توجه جدی به امر سرمایه گذاری، گفت : این استان به واسطه شرایط جنگ تحمیلی و عقب افتادن از گردونه توسعه نتوانسته جایگاه واقعی خودش را پیدا کند .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محسن دارابی رئیس سازمان صنعت، معدن و‌ تجارت استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت توجه جدی به امر سرمایه گذاری، گفت : این استان به واسطه شرایط جنگ تحمیلی و عقب افتادن از گردونه توسعه نتوانسته جایگاه واقعی خودش را پیدا کند و برای تداوم مسیر پیشرفت، می‌توان با ایجاد مشوق‌های معنی‌دار سرمایه‌گذاران را به این استان هدایت کرد.

او گفت : از دو موضوع مهم که می‌تواند به‌عنوان موانع را بر سر راه تولیدکنندگان بردارد؛ یکی مربوط به بند پ ماده ۳۲ قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور به منظور تسهیل و تشویق سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی کشور است که در خصوص معافیت مالیاتی واحد‌های صنعتی، معدنی و خدماتی در مناطق غیر برخوردار از اشتغال را به میزان معافیت منظور شده در مناطق آزاد – تجاری و صنعتی اعمال می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه ادامه داد: دیگر موضوع مربوط به اجرایی شدن ماده ۸۱ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت است که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور را مکلف می‌کند اعتبارات لازم برای تأمین آب، برق، گاز و امکانات مخابراتی شرکت‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی را تا درب واحد صنعتی و معدنی مهیا کند.

دارابی رتبه‌بندی و شاخص تحقق برنامه‌های جهش تولید در ۳ ماهه اول سال جاری را تشریح کرد و گفت: سازمان صمت استان کرمانشاه در سه ماهه اول سال جاری بر اساس شاخص‌های رتبه هشتم کشوری را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.