کرونا در رستوران‌های جاده کرج-چالوس جان می‌خورد/ وقتی بی توجهی، کرونا را هم سفره سلامتی می‌کند

فعالیت رستوران‌ها در جاده کرج-چالوس علی رغم قرارگیری در موج سوم کرونا، باعث شده است تا چهارمین جاده زیبای جهان به یکی از عوامل پررنگ ابتلا به این ویروس تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، در حالی که موج سوم کرونا به البرز رسیده است، ستاد مقابله با کرونای این استان از اعمال محدودیت های کرونایی به مدت یک هفته در این استان خبر داد.

نورمحمد فردی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونای البرز در این باره گفت: باتوجه به آغاز موج سوم کرونا فعالیت رستوران ها، قهوه خانه ها، باشگاه های ورزشی و سایر مشاغل پرخطر از پنجشنبه دهم مهرماه به مدت یک هفته ممنوع شده است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای البرز در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: فعالیت رستوران ها به منظور پیشگیری از شیوع کرونا و کنترل موج سوم این ویروس ممنوع شده است اما در رستوران های جاده کرج-چالوس خبری از این محدودیت ها و رعایت دستورالعمل ها نیست.

یکی از مسافران این محور در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: حواشی جاده کرج-چالوس به پارکینگ رستوران های آن تبدیل و تعدد خودروهای مشتریان این رستوران ها باعث ایجاد ترافیک شده است.

علی اصغر سعیدی، یکی از روستانشینان جاده کرج-چالوس نیز گفت: این رستوران ها همیشه پر از مشتری است و انگار نه انگار که کرونا در البرز موج می زند. این موضوع باعث شد تا به صورت نامحسوس به رستوران های جاده کرج-چالوس سر بزنیم.

به عنوان یک مشتری از متولی یکی از رستوران ها پرسیدیم؛ مگر براساس اعلام ستاد مقابله با کرونای البرز فعالیت رستوران ها ممنوع نیست؟

او در پاسخ گفت: این برای رستوران های داخل شهر است و شامل ما نمی شود؛ حالا بفرمایید چه غذایی میل دارید! .

این بی توجهی ها و انکار قانون باعث شده است تا از ابتدای شیوع ویروس کرونا در البرز تا کنون بیش از هجده هزار نفر در بیمارستان های این استان بستری شوند.

مهرداد بابایی، دبیر ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به این آمار به خبرنگار ما گفت: با روند صعودی ابتلا به کرونا با کمبود تخت های بیمارستانی در البرز مواجه هستیم و اگر شیوع این ویروس با همین سرعت پیش برود قطعا تخت خالی برای بستری کردن بیماران مبتلا به کرونا نخواهیم داشت.

نتیجه گزارش عینی خبرنگار ما حاکی از تعویض سلامتی با کرونا در ازای لحظاتی خوردن غذای لاکچری در پیج و خم های کرج-چالوس است.

این مسائل نشان می دهد تنها مصوبات نمی توانند باعث کنترل کرونا شود بلکه این نظارت شدید بر اجرای دقیق مصوبات است که توانایی کشیدن ترمز کرونا در البرز را خواهد داشت.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.