افتتاح افلاک نمای سه بعدی شمال غرب کشور در تبریز

رئیس دانشکده فیزیک دانشگاه تبریز گفت:با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی پیشرفته‌ترین و بزرگترین افلاک نمای سه بعدی شمال غرب کشور در تبریز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، احمدی رئیس دانشکده فیزیک دانشگاه تبریز گفت: برای افتتاح افلاک نمای سه بعدی ۳۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

 احمدی افزود: افلاک نمای دانشگاه تبریز از سیستم استاربال که تنها توانایی نمایش ۱۰ هزار جرم آسمانی را داشت، به آسمان نمای سه بعدی دیجیتال تمام گنبد با تصاویر ۱۸۰ درجه‌ای تبدیل شد که بزرگترین سازه و پیشرفته‌ترین افلاک نمای شمال غرب کشور است.

او افزود: شبیه سازی تمام صورت‌های فلکی و استفاده از آموزش در نجوم و علوم پزشکی، زیستی و آناتومی برای تشریح بافت‌ها با ظرفیت ۹۰ دانشجو از جمله کاربرد‌های این آسمان نما است.

 احمدی همچنین از گشایش نمایشگاه جنبی دستاورد‌های پژوهشی با استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر در محل رصدخانه دانشگاه تبریز خبر داد و گفت: در این نمایشگاه ۱۳ دستاورد در حوزه‌های بیوفتونیک، اپتوالکترونیک و مهندسی پلاسما به نمایش درآمده است.

حجت الاسلام والمسلمین  آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی هم در آیین افتتاح این افلاک نما گفت: رهبر معظم انقلاب بر توسعه علم و فن آوری روز تاکید دارند و اقدامات پژوهشی و فن آوری مورد حمایت ایشان است.

حجت الاسلام والمسلمین  آل هاشم  گفت: بر این اساس مسئولان  نیز باید با تمام توان خود از توسعه و پیشرفت علوم و فنون نوین و اقدامات پژوهش محور حمایت کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.