روستاییان در رشد و بالندگی کشور سهم مهمی دارند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، روستاییان و عشایر را بخش بزرگی از نظام اجتماعی و جمعیتی استان کرمانشاه دانست و گفت: روستاییان و عشایر نقشی مهم در فرآیند‌های توسعه‌ای برعهده دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مهرداد سالاری روز سه‌شنبه در پیامی با تبریک روز ملی روستا و عشایر، گفت: نامگذاری ۱۵مهرماه روز ملی روستا و عشایر فرصتی است برای تقدیر، سپاسگزاری و ارج نهادن به روستا، فرهنگ روستایی و زنان و مردانی سخت‌کوش، زحمت‌کش، صادق و پرتلاش که سهمی چشمگیر و مهم در فرآیند‌های توسعه‌ای و رشد و بالندگی کشور برعهده دارند.

او اظهار داشت: روستاییان و عشایر به عنوان بخش بزرگی از نظام اجتماعی و جمعیتی استان کرمانشاه نماد وحدت، میهن پرستی، استقامت، قناعت، صداقت و تلاش هستند و در عرصه‌های مختلف و ادوار گذشته این واژه‌ها را به منصه ظهور رسانده اند به گونه‌ای که از اساسی‌ترین ارکان توسعه اقتصادی و پشتوانه اجتماعی جامعه محسوب می‌شوند؛ زیرا روستا نقطه شروع و مبداء توسعه همه جانبه است و توسعه پایدار و ریشه‌دار بدون حضور روستاییان امکان پذیر نخواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در ادامه این پیام اضافه کرد: امروز یکی از اصلی‌ترین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و به ویژه دولت تدبیر و امید توجه به مناطق روستایی و عشایری و ارتقای سطح رفاه، آسایش و توسعه اقتصادی برپابه اقتصاد روستامحور است و در این عرصه در استان کرمانشاه نیز اقدامات ارزنده‌ای انحام شده و اعتقاد داریم روستاییان و عشایر حق بزرگی بر گردن این نظام دارند و تا ارائه خدمات مطلوب به آنان راه بزرگی در پیش رو داریم. بر این اساس خود را مکلف به ارائه خدمات بیشتر و بهتر به این بخش بزرگ از جامعه می‌دانیم.

سالاری افزود: اجرای پروژه های متعدد عمرانی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی و توجه ویژه به مقوله گردشگری روستایی با بهره گیری از مشارکت مردم و مبتنی بر فرهنگ غنی روستا و عشایر و بهبود وضعیت روستاها با رویکرد افزایش اشتغالزایی همزمان با توسعه زیرساخت‌ها سبب شده که در دولت تدبیر و امید با حمایت های فراگیر و تخصیص اعتبارات و امکانات، تلاش دهیاری ها و شورای روستا مسیر عمران و آبادانی تداوم یافته و رونق معیشت و اقتصاد مناطق روستایی را بیش از گذشته شاهد باشیم.

او در پایان گفت: اینجانب برخود لازم می­دانم ضمن تبریک این روز به روستاییان و عشایر غیور، زحمت­کش، صادق و پرتلاش؛ زحمات خالصانه و داوطلبانه مردم شریف روستاها و عشایر، دهیاران و شوراهای در بحرانها نیز تقدیر و تشکر نمایم و تلاش دستگاه های اجرایی و نهادهای انقلابی و مردمی را در مسیر خدمت به روستاییان و عشایر ارج نهم. عزت، سربلندی، موفقیت، پایداری و سلامتی همگان را از ایزد منان خواستارم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.