توقیف دو فروند کشتی حامل ۱۰۰ هزار تن سنگ آهن قاچاق در هرمزگان

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: طی روز‌های اخیر دو فروند کشتی حامل ۱۰۰ هزار تن سنگ آهن قاچاق در دریا و قبل از خروج از آب‌های کشور توقیف و دستور تخلیه محموله آن‌ها صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، علی صالحی، رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: در راستای حمایت از صنایع داخلی و تولید ملی و برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی، طی روز‌های اخیر دو فروند کشتی حامل ۱۰۰ هزار تن سنگ آهن قاچاق با عیار ۶۲ و بالاتر در دریا و قبل از خروج از آب‌های کشور توقیف و دستور تخلیه محموله آن‌ها صادر شده است.

صالحی افزود: خام فروشی حتی اگر در ظاهر هم خلاف قانون نباشد، اقدامی پسندیده نیست چرا که صنایع و شرکت‌های بزرگ داخلی به شدت به مواد معدنی مذکور نیاز داشته و خط تولید آن‌ها با مشکل روبرو شده است.

او با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۶  فروند کشتی حامل ۲۶۰ هزار تن سنگ آهن قاچاق توقیف شده است، گفت: طبق مقررات، صادرات سنگ آهن، کنستانتره و گندله آهن منوط به عدم نیاز تولیدکنندگان داخلی است که در پرونده‌های فوق اکثرا این موضوع رعایت نشده و در مواردی نیز در اظهار عیار سنگ‌ها تخلفاتی صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه قضایی علاوه بر رونق تولید و اشتغال صنایع فولاد و ذوب آهن، سبب رونق صنایع مصرف کننده فولاد نیز می‌شود و با صادرات محصولات نهایی، ارز آوری این صنعت نیز ارتقاء خواهد یافت.


بیشتر بخوانید


صالحی افزود: این اقدام دارای جنبه‌های مختلفی از جمله مبارزه با قاچاق، مبارزه با خام فروشی غیر قانونی، حمایت از تولید داخلی، حمایت از اشتغال و مبارزه با فساد و رانت خواری بوده که اقدامات جدیدی نیز در حوزه حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم در این راستا در حال پیگیری است و نتایج آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
پس بگو چرا اینقدر همه چیز گرونه واقعا علت اصلی گرونیا همین هاست
United Arab Emirates
مصطفی
۰۶:۴۳ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
چی خبره . همه چیز داره قاچاق میشه .