تولید سالانه ۴۰۰ هزار بوته گل رز پیوندی در سامان

مدیر جهاد کشاورزی سامان، از تولید سالانه ۴۰۰ هزار بوته گل رز پیوندی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، یزدان احمدزاده مدیر جهاد کشاورزی سامان گفت: گل رز به عنوان ملکه گل‌ها از خانواده گل سرخیان است و هلند، ایالات متحده آمریکا، انگلستان، فرانسه، کلمبیا، اکوادور، کنیا، آفریقای جنوبی و هندوستان از مهمترین صادر کنندگان پایه‌های گل رز هستند که سالانه گردش مالی آن‌ها به بیش از میلیون‌ها یورو در جهان می‌رسد.

او افزود: با تولید پایه گل رز علاوه بر جلوگیری از ورود پایه‌های رز خارجی به ایران احتمال ورود آفات و بیماری‌ها و مشکلات ثبت سفارشات پایه‌های گل پیوندی برطرف می‌شود.


بیشتر بخوانید


احمدزاده اضافه کرد: تولید بوته گل رز پیوندی را با احداث گلخانه‌ای به مساحت سه هزار مترمربع و با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در روستای شوراب صغیر آغاز شده است.

او ادامه داد: در این گلخانه سالانه ۴۰۰ هزار پایه گل رز تولید می‌شود که البته به دلیل شیوع بیماری کرونا به سه تا چهار هزار بوته در ماه کاهش یافته است.

احمدزاده گفت: به منظور تکثیر گل رز پیوندی یک قطعه زمین به مساحت یک هزار مترمربع جهت تهیه قلمه نسترن به کشت نسترن مادری و همچنین یک قطعه زمین جهت تهیه پیوندک اختصاص دارد و در نهایت با فراهم بودن قلمه و پیوندک و همچنین شرایط رطوبتی و حرارتی و نوری امکان تولید فراهم می‌شود.

او افزود: هم اکنون با تولید بوته‌های رز پیوندی کشور از واردات بی نیاز شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار