جمع‌آوری ۱۰۰ هزار جلد کتاب در پویش نذر دانایی

به همت معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان فارس و با راه‌اندازی پویش نذر دانایی و اهدای کتاب به مدارس محروم، بالغ بر ۱۰۰ هزار جلد کتاب با کمک نیک اندیشان جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جهانبخش بانشی معاون پرورشی و امور فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: پویش نذر دانایی از اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش فارس شروع شد و مورد استقبال شخصیت‌های مختلف کشور قرار گرفت و به نوعی همه وارد عرصه شدند.

او افزود: در این پویش زمینه جمع آوری صد هزار جلد کتاب را برای مناطق کمتر توسعه یافته فراهم کردیم که این کتاب‌ها در موضوعات مختلف دسته بندی شده است.

بانشی ادامه داد: ۵۹ منطقه آموزش و پرورش در استان فارس داریم که تعداد قابل توجهی از آن‌ها مناطق محروم است و نیاز به کمک دارند لذا این پویش یک کار فرهنگی موثر و قوی در این راستا بود.

او گفت: نکته مهم بحث فرهنگ سازی برای کتاب خوانی و کمک به تقویت بنیان کتاب خوانی و علم و اندیشه در فارس است و انشالله این طرح ادامه خواهد داشت و مرحله اول نیز تا هفته کتاب خواهد بود.

سعید خادمی مسئول اداره فرهنگی و اردو‌ها نیز گفت: از حدود ۸ هزار مرکز، ۴۱۰۰مرکز آموزشی بدون کتابخانه بود لذا این پویش پایه گذاری که با مشارکت جامعه فرهنگی مواجه شده است.

او گفت: کتاب‌ها در موضوعات مختلف جمع آوری شده است و به آدرس کتاب فارس فرهنگی در شبکه شاد موجود است. مجموعه کتاب‌ها در ۲۵۵ کتابخانه مراکز توزیع خواهد شد ضمن اینکه در تمام طول سال کانون‌ها فعال خواهد بود.

در این پویش جمعی از دانش‌آموزان نیز به شکل نمادین کتاب‌هایی به پویش نذر دانایی، اهداء کردند.

مربم سهرابی، نگارمحمدی، غزاله امیری، الهه امیری، نگارتوسلی، زینب شبانکاره، زهرا شبانکاره، مبینامویدی، سارینا اعظم، نورا سلیمی، هستی صالحی، نگین محمدی، هستی خادم مدرس، مبینا فرامرزی، اتنا علیزاده، هدیه سادات رنجبر، حدیث کشاورز و امیررضا امیری عضو کانون سمیه بودند که از نواحی ۴گانه آموزش و پرورش فارس به همراه مدیر کانون سمیه فاطمه الماسی، کتاب‌های خود را اهدا کردند.

جامعه نیاز به افراد کتاب خوان دارد

نگار محمدی یکی از اعضای کانون سمیه، گفت: امروز جدا از خواندن کتاب‌های درسی که یک تکلیف روزانه است، جامعه ما نیاز به افراد کتاب خوان دارد.

این دانش آموز ممتاز افزود: خواندن کتاب موجب می‌شود که ما تجربیات ارزشمندی را بدون کم‌ترین هزینه به دست بیاوریم و این تجربیات در روحیه اجتماعی ما موثر خواهد بود.

او افزود: نذر کتاب از این جهت اهمیت دارد که ما کتاب‌هایی را که خوانده ایم را به سایر دانش آموزان اهدا می‌کنیم تا آن‌ها نیز بهره برده و بر معلومات خود بیفزایند، زیرا ممکن است در مناطق محروم دسترسی کمتر باشد.

محمدی گفت: به اعتقاد بنده همه ما در قبال جامعه خود مسوول هستیم و اگر می‌خواهیم معضلات فرهنگی و اجتماعی ما کم شود، راهی نداریم جز اینکه به کتاب رو آورده و جامعه را تشویق به این امر کنیم.

باید مسیر درخشان گذشته را ادامه داد

مریم سهرابی دیگر فعال عرصه ادبی و هنری و دانش آموز مدرسه شاهد ناحیه ۴نیز در این رابطه گفت: برای ساختن کشور دانش آموزان باید خود را آماده کنند و بهترین مسیر در این راه کار فرهنگی و کتاب خوانی است.

این دانش‌آموز فعال فرهنگی افزود: کشور ما کشوری متمدن و با فرهنگ است و گذشتگان ما در دنیا کار‌های ارزشمندی را ارائه داده اند و ما نیز باید به پیروی از آن‌ها عمل کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار