تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی تولید نفت، گاز غنی و نفتا در شرکت نفت

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی تولید نفت، گاز غنی و نفتا در نیمه نخست امسال نتیجه تلاش‌های کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد محمدی مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی تولید نفت، گاز غنی و نفتا در نیمه نخست امسال نتیجه تلاش‌های کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون است و علیرغم محدودیت‌ها و موانع موجود، رسیدن به این میزان تولید را می‌توان دستاورد بزرگی برشمرد که نمونه بارز یک حرکت جهادی است.

او بیان داشت: با اطمینان می‌توان گفت که با این رویه آمادگی کامل برای برگشت به تولید حداکثری در این شرکت وجود دارد و  در بخش تولید نفت، ۱۰۱ درصد برنامه ابلاغی و در بخش‌های تولید گاز غنی و نفتا به ترتیب ۱۰۱ و ۱۰۲.۵ درصد برنامه تحقق یافت.

محمدی بر جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای ایجاد سامانه جامع و تولید نقشه‌های روزآمد خطوط لوله توسط کارگروه‌های مدیریت یکپارچه خطوط لوله (PIMS) در راستای حفاظت و راهبری بهینه خطوط لوله جریانی و انتقالی تاکید کرد.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تصریح کرد: رعایت الزامات ایمنی و زیست محیطی در راستای صیانت از مجاوران تاسیسات و سرمایه‌های انسانی سازمان علاوه بر محیط زیست و تاسیسات فرایندی در دستور کار قرار گرفته و به روز رسانی تجهیزات لازم برای مقابله با حوادث اعم از آتش سوزی به صورت مجدانه دنبال شود.

حمید کاویان مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت گاز مارون  در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: با اجرای پروژه‌های مربوط به چاه‌های توسعه ای، تعمیری و ترمیمی نیز برآیند تولید مثبت ۶.۱ هزار بشکه در روز محقق شد و میزان گاز سوزی در تاسیسات عملیاتی به میزان ۵۰ درصد کاهش یافته است و بیش از ۹۸ درصد پساب‌های نمکزدایی به چاه‌های دفعی تزریق و با بکارگیری دستگاه‌های تفکیک گر سیار نفت (MOS) و فراورش سیار نفت (MOT) در مجموع ۵۷ هزار بشکه نفت بازیافت شد.

او افزود: همگی علاوه بر پایداری تولید با هدف صیانت از زیست بوم پیرامونی انجام شده اند و با ۷۳هزار و ۷۸۴ مورد ضخامت سنجی خطوط لوله و تاسیسات در نیمه نخست سال ۹۹، بیش از ۲۵ درصد افزایش را نسبت به ضخامت سنجی ۵۸هزار و ۸۰۷ موضع در مدت مشابه سال ۹۸ تجربه کردیم.

انتهای پیام/م

برچسب ها: شرکت نفت ، تولید نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.