فرماندار قم:

فرآیند کاهش جوجه ریزی قم را در آینده دچار بحران می کند

فرماندار قم گفت:فرآیندکاهش جوجه ریزی،ما را در آینده با بحران مواجه می‌کند و در ۴۵ روز دیگر با کمبود مرغ مواجه می‌شویم .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،مرتضی حیدری فرماندار قم امروز در جلسه تنظیم بازار در سالن امام رضا (ع) فرمانداری گفت: آخرین وضعیت تأمین و توزیع و قیمت گوشت مرغ وکالا‌های اساسی باید موردبررسی قرار بگیرد تا دچار نوسان و کمبود نشویم.

فرماندار قم افزود: گاهی در سطح بازار شاهد افزایش قیمت خودسرانه و بی‌نظمی‌هایی هستیم که موجب نوسان می‌شود و تولیدکنندگان یا توزیع‌کنندگان، منافع خود را در نظر می‌گیرند.

او تصریح کرد: در شرایط تحریم، برای تأمین نهاده مرغداران دچار مشکلاتی هستیم و توزیع آن نیاز به مدیریت دارد، اما باید بازار را متعادل نگاه‌داریم دراین‌باره روزانه ۳۰ تا ۴۰ تن مرغ تک نایلونی وارد بازار می‌شود که بر اساس تحویل نهاده‌ها از مرغداران خریداری می‌شود.

حیدری بیان کرد: باید روزانه ۶۰ تن مرغ در بازار باشد، هرچند در حال حاضر نیز مشکلی نداریم، ولی لازمه تعادل در بازار، نظارت منسجم است و این نظارت در جهت تعادل‌بخشی یکی از شاخص‌های موفقیت در تنظیم بازار به شمار می‌رود.

فرماندار قم یادآورشد: روی اقلام اساسی موردنیاز مردم باید روزانه نظارت اتفاق بیفتد، مردم انتظار دارند در ساماندهی بازار دچار مشکل نشویم دراین‌باره تلاش‌های ارزنده‌ای انجام‌شده است و باید تولیدکننده و مصرف‌کننده در کنار هم موردحمایت قرار گیرند.

حیدری عنوان کرد: جهاد کشاورزی باید تضمین‌کننده تأمین مرغ باشد، گاهی فروش مرغ در طول سال نوسان دارد و باید دراین‌باره به توافق رسید تا بازار دچار خلل نشود.

او تصریح  کرد: زمانی که تولید مرغ زیاد است باید ذخیره‌سازی اتفاق بیفتد، برخی سیاست‌ها در داخل استان اتفاق نمی‌افتد و در سطح ملی تصمیم‌گیری می‌شود و همین امر توازن بازار استان را دچار مشکلاتی می‌کند.

حیدری  یادآورشد: در خصوص پولت و جوجه ریزی باید جهاد نسبت به تکالیفی که دارد اقدامات لازم را انجام دهد، کاهش جوجه ریزی از ۹۰۰ هزار به سمت ۵۰ هزار یک خطر جدی است.

او گفت: فرآیند کاهش جوجه ریزی توسط مرغداران، ما را در آینده با بحران مواجه می‌کند و در ۴۵ روز دیگر با کمبود مرغ مواجه می‌شویم و باید در این زمینه درصدد رفع مشکلات تولیدکننده باشیم.

فرماندار قم تصریح کرد: در مورد توزیع اقلام اساسی میان هیئت‌های مذهبی نیز دستورالعمل‌هایی وجود دارد و بخشی از نذورات خیرین به سمت اقلام بسته‌بندی رفته است و هماهنگی لازم با انجمن‌های تولیدی برای افزایش مقادیر مواد اولیه به میزان ۳۰ درصد در ماه صورت گرفته است.

او بیان کرد:ضروری است ضمن هماهنگی با واحد‌های تولیدی از عرضه و تأمین اطمینان خاطر شود دراین‌باره برخی از اقلام بسته‌بندی مانند شیرکاکائو و کلوچه و ... باید به میزان کافی تأمین شود.

حیدری در مورد تولید ماسک عنوان کرد: در مرحله تولید به میزان مازاد رسیده‌ایم و قیمت نیز مصوب سراسری است، برای این مازاد نیاز باید برنامه مشخصی ارائه شود با توجه به اینکه برخی از واحد‌های تولیدی تا بیش از ۱۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند و از طرفی از سوی برخی از استان‌ها با اعلام نیاز مواجه هستیم باید برای مازاد تولید و ارسال آن به استان‌های دیگر برنامه‌ریزی شود.

فرماندار قم یادآورشد: پیرامون مازاد تولید ماسک در قم نیز باید شرکت تعاونی و دیگر نهاد‌ها اقدام به ذخیره‌سازی کنند تا بتوانیم با مدیریت لازم مانع از کمبود ماسک در سطح استان شویم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار