رشد و توسعه هر جامعه‌ای نیازمند توجه به کودکان و خردسالان است

استاندار بوشهر با بیان اینکه رشد و توسعه هر جامعه‌ای نیازمند توجه به کودکان و خردسالان است گفت: اگر آینده خوبی می‌خواهیم باید همین امروز به فکر آینده کودکان باشیم.

رشد و توسعه هر جامعه‌ای نیازمند توجه به کودکان و خردسالان استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر روز چهارشنبه در آیین مجازی گرامیداشت روز جهانی کودک در بوشهر بیان کرد: نام‌گذاری این روز به این دلیل است که بزرگسالان، کودکان را فراموش نکنند، زیرا آینده بشریت در دست کودکان امروز است.

او عنوان  کرد:  رشد و توسعه هر جامعه‌ای نیازمند توجه به کودکان و خردسالان است شعار امسال روز جهانی کودک آینده را باید ساخت است که این به همه ما یادآوری می‌کند که اگر آینده خوبی می‌خواهیم باید همین امروز به فکر آینده کودکان باشیم تا با دستان آن‌ها آینده ایران اسلامی را بسازیم.

استاندار بوشهر با اشاره به اصول مهم در شکل گیری شخصیت کودکان تاکید کرد: باید به تجربیات و محیط پیرامونی فرزندان خود توجه کرده و ضمن احترام به حقوق کودکان، مراقب باشیم از تجربیات خوبی در زمینه‌های مختلف برخوردار شوند.

گراوند گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر در شرایط شیوع کرونا اقدام‌های خوبی برای آموزش مجازی کودکان انجام داده که این خدمات جای قدردانی دارد، اما نباید فراموش کرد که ابزار‌های جدید ارتباطی و فضای مجازی در شخصیت کودکان موثر هستند و نباید از معایب استفاده بیش از اندازه کودکان از فضای مجازی غفلت کرد.

او ادامه داد: هرچند در شرایط شیوع کرونا امکان حضور در بین کودکان وجود ندارد، اما باز هم وجود این ویروس موجب نمی‌شود کودکان فراموش شوند.

۲۰۰ کارگاه آموزشی همزمان با هفته کودک و اربعین حسینی برگزار می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر نیز گفت: امسال بیش از ۲۰۰ کارگاه آموزشی با هدف برجسته سازی اهمیت دوران کودکی، ویژگی و نیاز و خواسته‌های کودکان، به رسمیت شناختن آن‌ها و بهره‌گیری از آموزه‌های دینی با توجه به همزمانی هفته کودک با اربعین حسینی برگزار می‌شود.

سمیه رسولی افزود: علاوه بر فعالیت‌های مراکز چهار برنامه ویژه با عنوان‌های نوازش نیاز ، رونمایی از کتاب چشم خیس دریا ، کارگاه‌های مجازی برخط با محوریت مربی برای کودک و کودک برای کودک برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.