حمایت نمایندگان سازمان ملل از موضع چین در قبال هنگ کنگ

نمایندگان سازمان ملل خواستار عدم مداخله کشور‌های دیگر در امور داخلی چین به خصوص در موضوع منطقه خودمختار هنگ‌کنگ شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، نمایندگان سازمان ملل دیروز سه شنبه در بحث عمومی کمیته سوم مجمع عمومی با مداخله در امور داخلی چین به بهانه حمایت از هنگ کنگ قاطعانه مخالفت کردند. آن‌ها همچنین حمایت قاطع خود را از اقدامات ضد تروریستی چین ابراز کردند.

منیر اکرم، نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل از جانب ۵۵ کشور اعلام کرد عدم مداخله در امور داخلی کشور‌های مستقل یک اصل مهم در منشور سازمان ملل و یک قاعده اساسی در روابط بین المللی است. منطقه ویژه اداری هنگ کنگ بخش جدایی ناپذیر چین است و امور هنگ کنگ، امور داخلی چین محسوب می‌شود که هیچگونه مداخله نیرو‌های خارجی را برنمی تابد.

وی از چین در اجرای اصل «یک کشور، ۲ نظام» در منطقه ویژه اداری هنگ کنگ حمایت کرد.

رودریگز کامیجو، نماینده دائم کوبا در سازمان ملل، نیز در سخنانی از جانب ۴۵ کشور، از اقدامات ضد تروریستی و کاهش افراط گرایی قاطعانه در چین حمایت کرد.

بر اساس بیانیه مشترک این نشست، همه طرف‌ها باید از طریق گفتگو و همکاری سازنده، حقوق بشر را ترویج و از آن محافظت کنند و قاطعانه با سیاست زدگی مسائل حقوق بشری و استاندارد‌های دوگانه مخالفت کنند.

در این بیانیه از دولت چین برای پیگیری فلسفه مردم محور در پیشبرد توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی، ریشه کن کردن فقر، افزایش اشتغال، بهبود سطح زندگی مردم و حمایت از حقوق بشر تمجید شد.

در این بیانیه آمده است: «چین با دعوت از بیش از ۱۰۰۰ دیپلمات، مقامات سازمان‌های بین المللی، روزنامه نگاران و شخصیت‌های مذهبی برای سفر به سین کیانگ، شفافیت و صداقت خود را حفظ کرده است. دولت چین از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز برای سفر به سین کیانگ دعوت کرده است و دو طرف تماس خود را در این زمینه حفظ می‌کنند.»

در خاتمه این بیانیه آمده است: «احترام به حقایق اساسی و خودداری از وارد کردن اتهامات بی اساس به چین و دخالت در امور آن با انگیزه‌های سیاسی و تعصب آمیز، امری ضروری است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار