معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

طرح‌های باقی مانده تا آخر سال تعیین تکلیف شوند

زنگنه گفت: با توجه به قرار داشتن در سال آخر برنامه ششم توسعه و اینکه اعتبارات نیز تا پایان برنامه ششم دیده شده لازم است تا آخر سال طرح‌های باقی مانده سریعا تعیین تکلیف شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ماندانا زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست بررسی و رفع مشکلات طرح‌های مشمول تسهیلات یارانه ای، کمک‌های فنی و اعتباری و ایجاد و توسعه مجتمع‌های تولیدی صادرات‌گرا در سواحل مکران اظهار داشت: در منطقه آزاد غیر از این طرح منابع تسهیلاتی یارانه‌دار وجود ندارد و این طرح به جهت اهمیتی که در توسعه سواحل مکران دارد طرح خوبی است.

او  ادامه داد: باید در فرصت زمان باقی مانده تا پایان سال تکلیف این تسهیلات مشخص شود تا به بهترین شکل در طرح‌های تاثیرگذار در وضعیت‌ سیستان و بلوچستان و منطقه، منابع جذب شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: هدف این بود که منابع در راستای تکمیل زنجیره ارزش سوق داده شود که به هر شکل بخاطر مشکلاتی که در حوزه سرمایه‌گذاری بود این طرح‌ها معرفی شدند.

او  ادامه داد: در این مورد بانک‌های عامل و همکاران بانک کشاورزی بسیار کمک کردند اما لازم است چند طرح بلاتکلیف در بانک کشاورزی مجدد بررسی شود.

دکتر زنگنه بیان کرد: بلاتکلیفی از همه چیز بدتر است و وقتی طرح طولانی شده و مدت‌ها بلاتکلیف باقی بماند منجر به انصراف متقاضیان خواهد شد و این پذیرفتنی نیست.

او  ادامه داد: هر کدام از این طرح‌ها مسایل و مشکلاتی دارند که بعضا برای پرداخت تسهیلات از سوی بانک عامل با دستورالعمل‌های اداری‌ شان معذوریت‌هایی وجود داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شرایط این استان لازم است مثل بقیه منابع تسهیلاتی که بانک‌ها برای رفع مشکلات راه حل پیدا کردند در مورد این طرح نیز با توجه به اینکه منابع خوبی در سواحل مکران وجود دارد و این تسهیلات بهترین نوع تسهیلاتی است که ما در این مرحله داریم همگان باید کمک کنند تا عملکرد خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار