لایروبی ۱۰ ایستگاه آب و رفع مشکل مناطق بحرانی آبگرفتگی در خرمشهر

رئیس شورای شهر خرمشهر از لایروبی ۱۰ ایستگاه پمپاژ آب و ترمیم خط لوله دفع آب‌های سطحی خیابان حافظ خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،در نشست علنی شورای شهر خرمشهر که با حضور شهردارخرمشهر و سرپرست آبفا برگزار شد، عمده مشکلات این شهرستان در خصوص آب گرفتگی‌های ناشی از بارندگی بررسی شد.

فاخر ربیعی فر رئیس شورای شهر خرمشهر گفت: با توجه به نزدیک شدن فصل بارندگی و مشکلات آب و فاضلاب که از قبل وجود داشته است، نیاز بود هماهنگی خاصی میان شهرداری و آبفا ایجاد و برای این فصل برنامه ریزی مشترک انجام شود.

او افزود: جلسات باید خروجی داشته باشند، خروجی آن حل مشکلات مردم است، شهرداری تا روز شنبه هفته‌ی آینده باید گزارشی از اقدامات مشترک با اداره آبفا را به شورا ارائه دهد.

رئیس شورای شهر خرمشهر تصریح کرد: هفته آینده از مجری طرح شبکه فاضلاب به همراه سرپرست اداره آبفا در صحن شورا دعوت خواهیم نمود تا گزارشی از علت توقف اجرای اصلاح شبکه فاضلاب در برخی از مناطق سطح شهر ارائه و درباره تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و اجرای برنامه‌های آتی چاره اندیشی شود.

شهردارخرمشهر نیز در این نشست گفت: پیمانکار مجری شبکه فاضلاب در برخی از مناطق سطح شهر از جمله کوی مولوی معابر را طی سال‌های گذشته حفاری، اما کار را نیمه رها کرده و این موضوع برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده است و ضروریست شبکه فاضلاب به صورت کامل اجرا شود.

منصور علوانی همچنین با یادآور شدن اینکه ترمیم آسفالت در تعهد پیمانکار مجری شبکه فاضلاب است، افزود: پیمانکار نه تنها آسفالت معابر را انجام نداده حتی خطوط فاضلاب را نیز به صورت نیمه کاره رها کرده است.

او در ادامه به اقدامات شهرداری در بحث آمادگی پیش از فصل بارندگی اشاره کرد و گفت: کارگروهی در شهرداری برای مشکل جمع شدن آب‌های سطحی در فصل بارندگی تشکیل شده و تمهیداتی برای کاهش مشکلات دیده شده است.

علوانی افزود: در حد توان، پمپ‌ها بررسی شده و در مناطقی همچون خیابان حافظ لوله گذاری برای هدایت آب‌های سطحی انجام شده است.

شهردار خرمشهر همچنین اظهار کرد: شهرداری برای رفع مشکل دفع آب‌های سطحی ناشی از بارندگی به ویژه در مناطق بحرانی، آماده همکاری با اداره آبفا در لایروبی خطوط است.

علیرضا بنیادی سرپرست آبفای خرمشهر نیز در این نشست بر لزوم تعامل شهرداری و اداره آبفا برای حل مشکلات مردم و رفع مشکل آب گرفتگی معابر در نقاط حادثه خیز و بحرانی تاکید کرد.

او در ادامه از آغاز لایروبی ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب خرمشهر خبر داد و گفت: لایروبی ایستگاه‌های آسیب پذیر در هنگام بارندگی از کوی معین خرمشهر آغاز شده است و قرار است ظرف یک ماه تا ۴۵ روز آینده، ۵ ایستگاه لایروبی شوند.

بنیادی با بیان اینکه برای لایروبی ۱۰ ایستگاه مهم برنامه ریزی شده است، افزود: در خرمشهر بیش از ۳۵ ایستگاه وجود دارد که بعضی از آن به لایروبی نیاز دارند و انجام این کار از عهده اداره آبفا به تنهایی خارج است بر همین اساس از شهرداری تقاضا می‌شود برای لایروبی برخی از ایستگاه‌ها با اداره آبفا همکاری کند.

سرپرست آبفای خرمشهر ادامه داد: از دیگر برنامه‌های آبفا خرمشهر اتصال برخی از ایستگاه‌ها به ژنراتور برق است که باید نسبت به ثابت سازی پمپ‌ها نیز اقدام شود.

بنیادی در خصوص اصلاح تراشه‌های حفاری پیمانکار آبفا و مشکلات ایجاد شده برای مناطق مختلف سطح شهر، اظهار کرد: بحث آسفالت با انعقاد تفاهمنامه مشترک قابل حل است و تنها مستلزم تعامل مستمر دو دستگاه شهرداری و آبفا است.

محمد جواد بچاری عضو شورای اسلامی شهر خرمشهر نیز به تخصیص اعتبارات کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به مناطق دارای بافت فرسوده در آبادان و خرمشهر اشاره کرد و گفت: سهم خرمشهر از اعتبار اختصاص یافته به بافت فرسوده آبادان و خرمشهر ۱۷۰ تا ۱۸۰ میلیارد تومان است.

او افزود: باید کارگروهی متشکل از شهرداری، اداره آبفا و اداره مسکن و شهرسازی تشکیل شود تا علاوه بر مطالبه گری اقدامات لازم در راستای پیگیری، تخصیص اعتبار و اجرای پروژه‌های تعریف شده در مناطق دارای بافت فرسوده انجام شود.

در این نشست همچنین روسای کمیسیون‌های داخلی شورای شهر خرمشهر انتخاب شدند که با رای گیری انجام شده، سید منصور فاخری به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و عمران و محمد جواد بچاری به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و حقوقی شورای اسلامی شهر خرمشهر انتخاب شدند.

انتهای پیام/ ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.