هشدار رئیس پلیس فتای استان قم؛

مراقب باج افزار‌ها باشید

رئیس پلیس فتای استان قم نسبت به مجرمان سایبری که با ارسال باج افزار‌ها سعی در سرقت اطلاعات مهم کاربران دارند،هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سرهنگ علی موالی،رئیس پلیس فتای استان قم  اظهار کرد: برخی از مجرمان سایبری با ارسال بدافزار‌ها و باج افزار‌ها سعی در سرقت اطلاعات مهم کاربران دارند و در نهایت به دنبال کلاهبرداری و باج گیری از آنان هستند.

او ادامه داد: یکی از عمده‌ترین مشکلات سیستم‌های کامپیوتری، نبود و یا منقضی شدن آنتی ویروس است که متاسفانه این موضوع اغلب از سوی کاربران نادیده گرفته می شود که می‌تواند عواقب خطرناکی به دنبال داشته باشد و کاربر را با مشکلات متعدد مواجه کند.

سرهنگ موالی در خصوص نقش پر رنگ آنتی ویروس در جلوگیری از نفوذ بدافزار و باج‌افزار به سیستم‌های کامپیوتری افزود: حفاظت از داده‌ها و اطلاعات، جلوگیری از نفوذ ویروس‌ها ، حذف بدافزار‌ها و ویروس‌ها و ... از جمله دلایلی است که استفاده از یک آنتی ویروس بروز و قوی را ضروری می‌کند.

او در خصوص نحوه انتخاب یک آنتی ویروس خوب گفت: از نسخه‌های اصلی آنتی ویروس استفاده و از نصب آنتی ویروس‌ها با لایسنس غیر معتبر خودداری کنید.

رئیس پلیس فتای استان قم گفت: هموطنان گرامی می‌توانند آخرین آموزش‌های لازم و هشدار‌های سایبری را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir دریافت کنند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار