اجرای طرح ترکیب اصلاح ژنتیکی دام سبک در کوهرنگ

طرح ترکیب اصلاح ژنتیکی دام سبک در شهرستان کوهرنگ با موفقیت اجرا شد.

طرح ترکیب اصلاح ژنتیکی دام سبکبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مسلم پرویزی مدیر جهاد کشاورزی کوهرنگ با اشاره به طرح‌های تحقیقاتی در حوزه کشاورزی این شهرستان گفت: در نیمه نخست امسال، اجرای طرح ترکیبی اصلاح نژاد دامی بر روی ۱۵۰ رأس دام سبک نژاد بومی با موفقیت اجرا شد.

او با اشاره به اجرای طرح ترکیب نژاد دام سبک در چند سال گذشته به صورت پایلوت در سطح استان افزود: با اجرای طرح ترکیب ژنتیکی دام سبک در این شهرستان که قطب دامپروری استان است، کیفیت و کمیت تولید گوشت قرمز افزایش می‌یابد.


بیشتر بخوانید


پرویزی اضافه کرد: امسال در طرح اصلاح نژاد دام دوقلوزایی و چندقلوزایی و کاهش چربی اضافه در تولید گوشت گوسفندان موفقیت‌آمیز بوده است.

او ادامه داد: با اجرای موفق طرح ترکیب ژنتیکی گوسفند نژاد «لری» و «بختیاری» با نژاد «رومانف» در مناطق روستایی و عشایری، میزان دوقلوزایی گوسفندان افزایش می‌یابد.

پرویزی تأکید کرد: این طرح به منظور حمایت از دامداران و کاهش آسیب به بخش تولیدات و مخازن ژنی گوسفند و بز، افزایش بهره وری و کاهش فشار بر اثر چرای بی‌رویه دام در مراتع، حفظ و توسعه پرورش گوسفند اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.