هوای کردستان سرد می‌شود

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: پیش بینی می‌شود در دو روز پایانی هفته جاری میانگین دمای هوا در طول شبانه‌روز پنج درجه کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، علی پناهی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به نفوذ توده هوای سرد و مرطوب به آسمان استان، در دو روز پایانی هفته جاری (پنجشنبه و جمعه) میانگین دمای هوا در طول شبانه‌روز حدود پنج درجه کاهش یابد.

او افزود: طبق پیش بینی‌ها این کاهش دما در نقاط شمالی و شرقی استان محسوس‌تر بوده و شاهد وزش باد (گاهی شدید) و بارش‌های رگباری و موقت نیز خواهیم بود.

پناهی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود یخبندان شبانه بویژه در نواحی شرقی و شمالی استان اتفاق بیفتد، اضافه کرد: در این مدت دمای حداقل در مناطق مرتفع و سردسیر استان وارد محدوده یخبندان می‌شود، ضمن اینکه بارش‌های احتمالی به صورت نقطه‌ای و موقت اغلب در ساعات ظهر تا اوایل شب رخ می‌دهد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان، یادآور شد: بر اثر کاهش دما، امکان آسیب به محصولات کشاورزی و باغی به ویژه در نواحی شمالی و شرقی استان وجود دارد، بنابراین کشاورزان باید تمهیدات لازم را برای جلوگیری از سرمازدگی باغات در نظر بگیرند.

پناهی بر لزوم کنترل دمای گلخانه‌ها، مراکز پرورش قارچ و مرغداری‌ها تاکید کرد و گفت: در بازه زمانی یاد شده (صبح پنجشنبه تا عصر جمعه) انتقال محصولات جمع‌آوری شده به انبار‌ها یا بازار فروش ضروری است و مردم از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

او با اشاره به اینکه از روز شنبه تا اواسط هفته آینده هوای استان نسبتا پایدار و آرام خواهد بود، افزود: دمای هوای سنندج در شبانه روز گذشته بین ۹ تا ۲۵ درجه در نوسان و سروآباد با حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و دهگلان و زرینه با حداقل دمای ۳ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان بودند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.