هرمزگان در سوگ سالار شهیدان

عاشقان سرور و سالار شهیدان در سراسر هرمزگان در مراسم عزاداری اربعین حسینی شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،مومنان و عاشقان اهل بیت هرمزگانی در سوگ اربعین سرور و سالار شهیدان، امام حسین (ع) با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به عزاداری پرداختند.

این مراسم عزاداری پیش از ظهر امروز از شبکه استانی خلیج فارس به صورت زنده پخش شد.

به علت شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت سفر به کربلا، بر اساس فراخوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، امروز قرائت خانوادگی زیارت اربعین در منازل از ساعت ۱۰ صبح در سراسر کشور برگزار می‌شود.

مسئول کمیته فرهنگی آموزشی اربعین هرمزگان گفت: ۵ موکب عزاداری اربعین در بندرعباس و سایر شهرستان‌های استان هرمزگان بر پا شده است که قرائت قرآن، سخنرانی مذهبی و مداحی از مهم‌ترین برنامه این موکب‌هاست.

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی افزود: اقامه عزای سرور و سالار شهیدان در این موکب‌ها عصر امروز از ساعت ۱۷ تا ۱۹ برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مصطفی آزادی، معاون فرهنگی اوقاف هرمزگان نیز گفت: مراسم اربعین حسینی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در بیش از ۲۵ بقعه متبرکه شاخص استان از جمله امامزاده سید‌مظفر (ع) بندرعباس، امامزاده سید‌سلطان محمد (ع) و امامزاده شاه قطب‌الدین حیدر (ع) رودان، امامزاده سید‌محمد (ع) حاجی‌آباد و امامزاده سید‌مظفر (ع) قشم، امشب پس از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.