زیرگذر پل راه‌آهن جنت آباد قم ز باران و سیلاب نیابد گزند

طرح اصلاح زیرگذر پل راه‌آهن جنت آباد به منظور ارتقای سطح ایمنی و تسهیل ترافیک در محور‌های جاده‌ای قم به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم ،عباس شکوری راد ، رئیس اداره ابنیه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم اظهار کرد: با اجرای طرح اصلاح زیرگذر پل  راه آهن جنت آباد قم  از انسداد زیرگذر پل راه آهن ایستگاه محمدیه محور جنت آباد - قم، در فصول بارندگی و وقوع سیلاب‌های فصلی جلوگیری می‌شود.

او   افزود: در این طرح با اجرای روسازی بتنی در زیرگذر پل راه آهن موجود،منجر به هدایت آب‌های سطحی به هنگام بارش و وقوع سیلاب می شود.

رئیس اداره ابنیه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم  هزینه‌ این طرح را بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ذکر کرد و گفت: برای  جلوگیری از آب شستگی و تسهیل هدایت آب‌های سطحی به کانال موجود، به موازات پل راه آهن، آب نمایی به طول ۱۵ و عرض هشت متر احداث شده است.

شکوری راد ادامه داد: همچنین با احداث دیواره هدایت آب در اطراف پل، برای جلوگیری از آب شستگی و هدایت بهتر سیلاب‌های فصلی به کانال موجود اقدام لازم صورت گرفت.

او گفت: با توجه به ترافیک غالبا پرحجم محور جنت آباد - قم، تسریع در اجرا و تکمیل طرح در دستور کار قرار گرفت که در بازه زمانی ۲ هفته‌ای اجرا و به بهره برداری رسید.

رئیس اداره ابنیه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم در پایان بیان کرد: عملیات تکمیلی طرح که شامل اصلاح کانال خاکی موجود در کنار پل است  نیز به صورت امانی و از سوی  عوامل راهداری اداره کل راهداری قم  اجرا شد.

روستای جنت آباد از توابع بخش مرکزی قم در ۱۷ کیلومتری محور قم - کاشان قرار دارد. 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
غلام
۲۳:۱۰ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
این چه تیتریه نوشتید آخه