پیام تسلیت رئیس کمیته ملی المپیک در پی درگذشت محمد رضا شجریان

صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک طی پیامی درگذشت استاد محمدرضاشجریان را به خانواده او و ملت بزرگ ایران تسلیت گفت.

به گزارش  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ محمد رضا شجریان استاد آواز ایران عصر امروز پس از سال ها تحمل بیماری در یکی از بیمارستان های تهران درگذشت.

به همین جهت سید رضا صالحی امیری رئیس کیمته ملی المپیک پیام تسلیتی را صادر کرد که به شرح زیر است:

"انالله و اناالیه راجعون

خبر تاسف بار ضایعه درگذشت خسرو آواز ایران، استاد والامقام و گرانمایه محمدرضا شجریان موجب اندوه همه علاقه‌مندان آن یگانه آواز ایران شد.

شجریان در طول عمر هنری خود همواره بازتاب صدای مردم روزگار خویش بود و نوای جاودانه اش معنوی‌ترین لحظات ایرانیان را رنگ و طعمی دوچندان می‌بخشید.

او که دعای ربنا را با نوای بی بدیلش خواند و وقف ملت بزرگ ایران کرد، در زمره اساتیدی بود که چراغ فرهنگ موسیقی ایرانی را در طی چند دهه به سختی و با تحمل رنج‌های فراوان تا به امروز بر دوش کشید و شیوه آوازش بسیاری از ایرانیان را با ادبیات ایرانی و اشعار شاعران کهن ایران زمین مانوس کرد.

امروز در فقدان قله آواز ایران، مرغ سحر ناله سر می‌کند و ملت بزرگ ایران سوگوار داغی تازه است.

ضمن عرض تسلیت این غم بزرگ به عموم ملت ایران و علاقه‌مندان و دوستداران آن استاد پرآوازه بویژه اهالی فرهیخته فرهنگ، هنر و ادب سرزمینمان، از درگاه خداوند متعال برای استاد عزیزمان طلب رحمت و مغفرت و برای جنابعالی و خاندان گرامی صبر و سلامت مسالت می‌نمایم."

سیدرضا صالحی امیری

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار