امام جمعه یزد؛

مسئولان برای اقتصاد کشور جهادی عمل کنند

امام جمعه یزد گفت: مسئولان برای حل مشکل اقتصادی و اشتغال به صورت جهادی وارد عرصه اقتصاد و تولید شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،   آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده، ولی فقیه در استان  و امام جمعه یزد در خطبه های نماز جمعه این هفته یزد گفت: مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی جوانان به صورت جهادی وارد عرصه اقتصاد و تولید شوند.

او افزود: اگر مردم و مسوولان با همکاری و همدلی در سایه روحیه انقلابی و مدیریت جهادی تلاش کنند بسیاری از مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور حل و فصل می‌شود.

خطیب جمعه یزد اظهار داشت: برای مدیران و مسئولان هیچ کاری اولویت دارتر، واجب‌تر و مهم‌تر از ایجاد اشتغال برای جوانان نباید باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به مشکل صنعت پوشاک در کشور، گفت: مسئولان با راه اندازی کارگاه‌های مختلف مشکل صنعت پوشاک را حل و اشتغال ایجاد کنند.

اوبا اشاره به ظرفیت‌های کشورمان، افزود: امروز کشورمان از نیرو‌های توانمند و با استعداد، ذخایر غنی معدنی و نفتی، شرایط خوب در زمینه‌های مختلف کشاورزی و گردشگری برخوردار است پس می‌توان از این ظرفیت‌ها برای رفع تمامی مشکلات بهره گرفت.

امام جمعه یزد با بیان این‌که عصر امروز زمانی است که مسئولان باید جوانان و نخبگان بومی را بیش از پیش تقویت کنند، ادامه داد: ایران مهد جوانان نخبه، متعهد، متدین و کارآمد است.

آیت الله ناصری اخلال در بازار فروش نفت را از جمله دشمنی‌های استکبار جهانی علیه اقتصاد ایران دانست و تصریح کرد: تنها راه ایستادگی در برابر تحریم‌ها استقلال اقتصادی با استفاده از نخبگان بومی است.

آیت الله ناصری تاکید کرد: مسئولان با سرمایه‌گذاران داخلی به منظور ایجاد اشتغال همکاری کنند.

امام جمعه یزد گفت: خداوند حاضر است و ملائکه  هرچه انسان انجام می‌دهد می‌نویسد و ثبت می‌کنند و ما باید پاسخگوی اعمال خود باشیم.

او با بیان این‌که اصلاح نظام بانکی از دیگر ضرورت‌های اجرایی برای برون رفت از چالش‌های اقتصادی فعلی است، گفت: سرمایه گذاران بخش خصوصی هم باید بجای تقویت کشور‌های خارجی با سرمایه‌گذاری داخلی اقتصاد کشور را تقویت کرده و مسئولان هم باید با تمام توان از آن‌ها حمایت کنند.

امام جمعه یزد ادامه داد: انسان گرچه در دنیا تصور می‌کند که دارد ایثار گری می‌کند اما این سختی‌ها اگر در مسیر خدا باشد رضایت خدا را در پی دارد.

آیت الله ناصری گفت: از امام حسین (ع )سوال کردند ‌ای پسر رسول خدا چه کار کنیم هم دنیا و هم آخرت داشته باشیم؟ فرمودند اگر کسی در دنیا حرکت او بر اساس رضایت خدا باشد و خدا را شاهد بداند خداوند می‌فرماید من مشکلات او را حل می کنم  حتی اگر مردم همراه او نباشند، چون برای رضایت من این کار را کرده است من هم امر دنیا و آخرت او را کفایت می کنم. 

خطیب جمعه یزد تصریح کرد: اساس حرکت انبیا رضایت خداوند متعال است، چون خدا است که همه امور ما دست اوست شما کاری که انجام می‌دهی رضایت خدارا نداشته باشی چه سودی دارد.

آیت الله ناصری ادامه داد:  افرادی که در کار خود به دنبال رضایت خدا را ندارند و به دنبال رضایت دیگران هستند و دشمنی خدا دارند خداوند آنها را رها می‌کند.

امام جمعه یزد افزود: در روایتی جنایتی که بر پیکر امام حسین (ع) کردند ایشان خوشحال بود و می‌فرمود خوشحالم، چون خدا می‌بیند.

او گفت:در جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس رزمندگان هیچ سلاحی نداشتند و پیروز شدند، چون رضایت خدا را داشتند.

زیارت اربعین ادامه عاشورا است

امام جمعه یزد گفت: زیارت اربعین ادامه عاشورا است و همچنان باید ادامه داشته باشد و سیره اهل بیت بوده و است.  دین خدا اعتقاد به توحید و فداکاری و ایثار  و از خود گذشتگی و دینداری و اعتقاد به آخرت و ولایت و ولایتمداری در حرکت امام حسین (ع) نهفته است.

او افزود: یعنی استمرا توحید و ولایت الله و استمرار عبادت الله و ترک عبادت طاغوت، استمرار آن حقیقتی که با وجود خدا در عالم تا روز قیامت باید حاکم باشد.

آیت الله ناصری تاکید کرد: استمرار روح خدایی در انسان باید دمیده شود و انسان راه کمال  و حق را طی کند و در مسیر حق باشد و در تحریف ها گیر نکند فلسفه زندگی انسانها رسیدن به خدا است و رسیدن به خدا حاصل نمی شود مگر با اطاعت حق و دوری از ولایت کفار و دیگر دشمنان و نباید گذاشت مسلمانان  گمراه شوند.

امام جمعه یزد گفت: حکمت امام حسین(ع) بر اساس اطاعت از خدا و با ولایت زیستن و کمال خدایی رسیدن است و این باید دوام داشته باشد.

آیت الله ناصری تصریح کرد: همیشه زیر پرچم امام حسین (ع) زندگی می‌کنیم، چون راه اطاعت از خدا است و دوری از راه امام حسین (ع) در راه طاغوت است انقلاب در مسیر امام حسین (ع) است و هرکه با انقلاب است در مسیر امام حسین است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار