برداشت سیب زمینی در کردستان آغاز شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت:برداشت محصول سیب زمینی از سطح ۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کردستان آغازشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سپری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: پیش‌بینی می شود امسال بیش از ۳۶۰ هزار تن محصول از سطح ۹ هزار هکتار از زمین‌های زیر کشت استان برداشت شود.

او با بیان اینکه بیشترین تولید سیب‌زمینی استان مربوط به دو شهرستان قروه و دهگلان است،افزود: این دو شهرستان از قطب‌های تولید سیب‌زمینی در استان هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان بیان کرد: ۱۵ رقم از ارقام متناسب با شرایط منطقه از این محصول در این منطقه کشت شده و برنامه‌ریزی برای معرفی و گزینش ارقام جدید از ارقام با پتانسیل عملکرد از کشور‌های اروپایی انجام و در ۲۵ هکتار از اراضی شهرستان در حال اجراست.

سپری با اشاره به اینکه هرساله از اواسط مهر ماه کار برداشت سیب زمینی در کردستان آغاز می شود،گفت: ۸۰۰ نفر بهره‌بردار به‌عنوان کشاورز سیب‌زمینی‌کار در این حوزه فعالیت می‌کنند.

اوافزود: بیش از ۵۰ درصد سیب‌زمینی تولید شده استان به سایر نقاط کشور صادر می‌شود و صادرات این محصول به خارج از کشور هم می‌تواند راهکاری برای جبران ضرر سیب‌زمینی کاران باشد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: انتظار می‌رود با روند برداشت و ذخیره‌سازی محصول در مخازن سردخانه سطح شهرستان قروه با افزایش قیمت متعارفی در سطح منطقه روبهرو شویم.

گفتنی است،استان کردستان از  نظر تولید سیب‌زمینی در واحد سطح رتبه نخست و از نظر سطح زیر کشت رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.