معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر قم عنوان کرد؛

بهره مندی بیش از ۵۰۰۰ نفر از خدمات بانک تجهیزات پزشکی امانی قم

علیمردانی گفت: در شش ماه اول امسال بیش از ۵۰۰۰ نفر از خدمات بانک تجهیزات پزشکی امانی جمعیت هلال احمر قم بهره‌مند شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، امیرحسین علیمردانی،معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر قم اظهار کرد: پروژه بانک تجهیزات پزشکی امانی به منظور گسترش فرهنگ وقف و هبه یکی از موثرترین برنامه‌های داوطلبان هلال احمر به شمار می‌رود که از سال ۸۵ به همت اعضاء، داوطلبان و خیران آغاز به کار کرد.

او افزود: این پروژه ابتکاری استان قم به دلیل مثمر ثمر بودن در جمعیت هلال احمر استان‌های دیگر و به صورت ملی در جهت اهداف عالی جمعیت هلال احمر که تسکین آلام بشری و حمایت از زندگی و سلامت انسان‌هاست به منظور خدمت رسانی به مردم و با هدف کمک به بیماران کم برخودار اجرا می‌شود.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم با بیان این که تجهیزات پزشکی متنوعی برای رفع نیاز مردم در این بانک موجود است، گفت: این بانک شامل تجهیزاتی همچون تخت بیمارستانی، ویلچر، عصا، واکر، کپسول اکسیژن، دستگاه اکسیژن ساز و اقلام دیگر است که تمام این وسایل به صورت رایگان و امانی به مدت یک ماه در اختیار مراجعان قرار می‌گیرد.

علیمردانی افزود: تمام فعالیت‌ها در بانک تجهیزات پزشکی امانی به صورت داوطلبانه و خیرخواهانه است و قطعات و وسایل موجود در این بانک به همت خیرین و کمک‌های داوطلبان استان تهیه می‌شود.

او تصریح کرد: در شش ماه اول امسال بیش از ۵۰۰۰ نفر از خدمات بانک تجهیزات پزشکی امانی هلال احمر قم بهره‌مند شدند.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به شیوع ویروس کرونا و افزایش مراجعه کنندگان به این بانک گفت: با توجه به این که بسیاری از مبتلایان به این بیماری، دچار مشکلات حاد تنفسی می‌شوند و نیاز مبرم به دستگاه اکسیژن، اکسیژن ساز، مانومتر و دیگر وسایل پیدا می‌کنند، هلال احمر آمادگی دارد که کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم را جمع آوری کند و با ساماندهی و سازماندهی این کمک‌ها نسبت به تهیه‌ی دستگاه‌های اکسیژن و دیگر وسایل ضروری اقدام کند.

علیمردانی افزود: همشهریان  می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب ۴۹۷۸۶۴۴۰۲۰ بانک ملت با شناسه اختصاصی ۳۵۰۰۰۸۰۵۴۱۰۹ واریز کنند و یا تجهیزات پزشکی بلااستفاده در منازل خود را به جمعیت هلال احمر استان قم واقع در خیابان ساحلی نبش کوچه ۷ معاونت داوطلبان اهدا کنند و در این امر خداپسندانه شریک باشند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار