لیگ ملت‌های اروپا/ اوکراین - آلمان؛ شاگردان یوآخیم لوو به دنبال اولین پیروزی

تیم‌های ملی فوتبال اوکراین و آلمان امشب در چارچوب رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در چارچوب هفته سوم مسابقات لیگ ملت‌های اروپا امشب ۲ مسابقه به صورت همزمان از سطح یک لیگ ملت‌های اروپا برگزار می‌شود. تیم‌های فوتبال اسپانیا و آلمان باید به ترتیب به مصاف سوئیس و اوکراین بروند.

اوکراین - آلمان (شنبه ساعت ۲۲:۱۵)

مانوئل نویر به عنوان کاپیتان تیم ملی آلمان با فتح ۳ گانه اروپایی به اردوی تیم یوآخیم لوو اضافه شده است و در جریان تساوی ۳ - ۳ برابر ترکیه در بازی دوستانه، استراحت کرد. انتظار می‌رود نویر در جریان بازی با اوکراین و اسپانیا در ترکیب اصلی آلمان قرار گیرد.

آلمان در ۲ بازی اخیر خود مقابل اسپانیا و سوئیس به نتیجه تساوی رسید و تنها ۲ امتیاز کسب کرده، اما در صورت پیروزی برابر اوکراین و شکست اسپانیا در دیدار همزمان به صدر جدول صعود خواهد کرد. البته آلمان در این رقابت‌ها بدنشانس هم بوده و در هر ۲ مسابقه بعد از دقیقه ۹۰ گل تساوی را دریافت کرده است.

فلوریان نوهایوس هافبک مونشن گلادباخ در اولین بازی ملی خود مقابل ترکیه گلزنی کرد، اما شاید برابر اوکراین نیمکت نشین باشد. سرماخوردگی تیمو ورنر بهبود یافته، اما لروی سانه به این دیدار نخواهد رسید. سرژ گنابری دیگر باریکنی است که برای بازی مقابل اوکراین مشکلی ندارد.

اوکراین با پیروزی ۲ بر یک مقابل سوئیس لیگ ملت‌های اروپا را آغاز کرد، اما در بازی دوم با نتیجه ۴ بر صفر برابر اسپانیا شکست خورد. آن‌ها در بازی دوستانه قبل از بازی با آلمان شکست سنگینی را تجربه کردند و با نتیجه ۷ بر یک مغلوب قهرمان جهان (فرانسه) شدند.

البته ویروس کرونا اردوی تیم ملی اوکراین را تحت تاثیر قرار داده است. به گونه‌ای الکساندر شوکوفسکی مربی دروازه بان‌های تیم ملی اوکراین به دلیل ابتلای سنگربانان این تیم مجبور شد در بازی با فرانسه یکی از نیمکت نشین‌ها باشد.

بازی آلمان و اسپانیا در استادیوم المپیسکی (کیف اوکراین) برگزار می‌شود و قضاوت این مسابقه برعهده اورل گرینفلد خواهد بود.

آمار و ارقام

  • مانوئل نود و سومین بازی ملی خود را برابر اوکراین انجام خواهد داد.
  • آلمان در آخرین رنکینگ فدراسیون جهانی فوتبال چهاردهم است و اوکراین در جایگاه بیست و چهارم قرار دارد.
  • آلمان هرگز در اوکراین شکست نخورده و در ۶ تجربه قبلی، ۳ پیروزی و ۳ تساوی کسب کرده است.
  • آخرین دیدار این ۲ تیم به مرحله گروهی جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۶ بر می‌گردد که آلمان با ۲ گل حریف را شکست داد.
  • یارمولنکو کاپیتان اوکراین قبل از انتقال به وستهام، در ۲۶ بازی برای دورتموند ۶ گل به ثمر رساند و ۶ پاس گل داد.

ترکیب احتمالی آلمان: نویر، گینتر، زوله، رودیگر، کیمیچ، کلاسترمن، امره جان، گوسنس، گنابری، دراکسلر و ورنر

ترکیب احتمالی اوکراین: باشمن، کاراوایف، پلاستون، میکولنکو، میخایلیچنکو، مالینوفسکی، خاراستین، زوبکوف، تسیهانکوف، یارمولنکو و استپاننکو

در دیگر مسابقه امشب لیگ ملت‌های اروپا تیم‌های ملی اسپانیا و سوئیس از ساعت ۲۲:۱۵ به مصاف یکدیگر خواهند رفت. این بازی در استادیوم آلفردو دی استفانو (مادرید اسپانیا) برگزار می‌شود و قضاوت آن برعهده پالابریک خواهد بود. اسپانیا با ۴ امتیاز صدرنشین است و سوئیس با یک امتیاز در انتهای جدول این گروه قرار دارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.