خطرناک‌ترین باغ گیاهان جهان با چندین کشته در یک سال + تصاویر

پارک «باغ آلن ویک» در شمال انگلیس یکی از زیباترین مکان‌های تفریحی کشور است که شامل منطقه وسیعی از گیاهان رنگارنگ خطرناک و سمی می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پارک «باغ آلن ویک» در شمال انگلیس واقع شده است. این پارک یکی از زیباترین مکان‌های تفریحی این کشور محسوب می‌شود، زیرا شامل منطقه وسیعی از گیاهان رنگارنگ است که بازدیدکنندگان را به گشت و گذار در میان ردیف‌های طولانی گل‌های معطر، بوته‌های با دقت هرس شده و فواره‌های زیبا جلب می‌کند.

خطرناک‌ترین باغ گیاهان جهان با چندین کشته در یک سال

خطرناک‌ترین باغ گیاهان جهان با چندین کشته در یک سال

ورودی باغ سمی آلن ویک

با این حال، زیبایی تنها ویژگی این باغ نیست، زیرا بین مرز‌های دیواره‌ای آن و پشت دروازه‌های فولادی سیاه جایی قرار دارد که به صراحت به بازدیدکنندگان توصیه می‌شود که از قدم زدن دست بکشند و گل‌ها را بو نکنند: این باغ، «باغ‌سمی آلن ویک» نام دارد که محل زندگی ۱۰۰ گیاه معروف قاتل است.


بیشتر بخوانید


در سال ۱۹۹۵، «جین پرسی» پس از مرگ ناگهانی برادر همسرش، دوشس «نورتومبرلند» منطقه‌ای در شمال شرقی انگلیس که تا مرز اسکاتلند گسترش می‌یابد، رفت. جین پرسی با عنوان دوشس، قلعه آلن ویک، محل اقامت سنتی دوک و دوشس نورتومبرلند را به دست آورد. بعد از مهاجرت خانواده به قلعه، شوهر پرسی از او خواست کاری در مورد باغ‌هایی که مورد غفلت واقع شده و فقط ردیف‌های طولانی درختان کریسمس در آنجا مانده انجام دهد.

خطرناک‌ترین باغ گیاهان جهان با چندین کشته در یک سال

بازدیدکنندگان زیر نظر یک مراقب و راهنما در باغ قدم می‌زنند

پرسی می‌گوید: «من فکر می‌کنم که همسرم با خودش گفت: این کار او را مشغول و ساکت خواهد کرد، زیرا اینجا فقط چند گل و گیاه است. اما پرسی کار‌های دیگری غیر از کاشت چند گل انجام داد. در سال ۱۹۹۶، او «ژاک ورتز»، مهندس منظره را که با باغ‌های موزه لوور پاریس و باغ‌های اقامت ریاست جمهوری فرانسه را طراحی کرده بود به خدمت گرفت و از خدمات او استفاده کرد. امروزه این باغ‌ها ۱۴ هکتار مساحت دارند و هر ساله بیش از ششصدهزار بازدید کننده را به خود جذب می‌کنند و آنجا را به عنوان پر بازدیدترین مقصد گردشگران در شمال انگلیس تبدیل می‌کند.

دوشس می‌گوید: من فهمیدم که اگر تیم مناسبی پیدا کنم می‌توانم کار بزرگی انجام دهم. با این حال، او می‌دانست که به چیزی بیش از یک تیم خوب احتیاج دارد، زیرا باید پروژه خود را متمایز و متفاوت از دیگر باغ‌های جهان درست می‌کرد؛ که واقعاً بی نظیر باشد، او می‌گوید: یکی از مواردی که من در عصر حاضر از آن‌ها بیزارم این است که تقریباً همه چیز یکسان و دارای یک استاندارد است، بنابراین فکر کردم که خودم سعی می‌کنم کار متفاوتی انجام دهم.

خطرناک‌ترین باغ گیاهان جهان با چندین کشته در یک سال

کمی روغن کرچک که خیلی‌ها نمی‌دانند حاوی سم کشنده ریسین است

دوشس در ابتدا فکر می‌کرد که باید یک باغ کوچک دارویی در باغ قصر خود قرار دهد، اما سفر به ایتالیا نظر او را تغییر و آن را در جهت کاملاً متفاوتی قرار داد. دوشس پس از بازدید از باغ معروف زهر‌های مدیچی در ایتالیا، در فکر ایجاد باغی متشکل از گیاهان سمی افتاد که می‌توانست به جای درمان یک انسان، باعث مرگ او شود.

در سفر دیگری که او به مکان باستانی قرون وسطا و بزرگترین بیمارستان اسکاتلند داشت، دوشس در مورد اسفنج‌های خواب آور که در کاکتوس فرو رفته بودند و همچنین استفاده از تریاک برای بیهوشی افراد به منظور انجام قطع عضو در آن‌ها در قرن پانزدهم، اطلاعاتی کسب کرد که این تمایل وی را برای ایجاد یک باغ سمی متشکل از گیاهان کشنده تقویت کرد.

خطرناک‌ترین باغ گیاهان جهان با چندین کشته در یک سال

تمام قسمت‌های درخت Laburnum بسیار سمی است؛ از شاخه‌های آن گرفته تا برگ‌ها و ریشه‌های آن

دوشس می‌گوید: من با خودم گفتم که این روش جالبی برای علاقه مندی کودکان است و کودکان به این واقعیت اهمیت نمی‌دهند که آسپرین از پوست بعضی از درختان می‌آید و آنچه واقعاً برای آن‌ها جالب است این که می‌دانند یک گیاه ممکن است آن‌ها را بکشد و نحوه مرگ افراد به دلیل یک گیاه و شرایط قبل از مرگ باشد؛ بنابراین دوشس به منظور جمع آوری گیاهان سمی از سراسر جهان در تلاش بود تا آن‌ها را در باغ «سمی» خود قرار دهد. در حالی که او در حال چیدن و جمع آوری صد بوته‌ای بود که بعداً در باغ او رشد می‌کنند، دوشس یک پیش شرط داشت: اینکه این گیاه یک داستان خوب و جالب در پشت سر خود داشته باشد؛ به عنوان مثال گیاهان عجیب و غریب «بروگمانسیا» که در آمریکای جنوبی رشد می‌کنند، که با مایعات و محلول‌های دیگر مخلوط می‌شوند و همچنین سموم رایج و شناخته شده مانند سم درختچه کشنده لاورو.

خطرناک‌ترین باغ گیاهان جهان با چندین کشته در یک سال

گیاه monkcap بسیار سمی است

به دلیل خطر این گیاهان و خواص کشنده آن‌ها بوییدن، لمس یا چشیدن هر یک از بازدیدکنندگان از باغ سمی «آلنویک» ممنوع است و علی‌رغم همه این راهنمایی‌ها، همراهی‌ها و هشدارها، برخی از بازدید کنندگان گاهی قربانی این گیاهان کشنده می‌شوند، در تابستان ۲۰۱۳ هفت نفر به دلیل استنشاق بوی گیاهان سمی در حالی که آن‌ها در داخل باغ قدم می‌زدند از دنیا رفتند. دوشس می‌گوید: مردم فکر می‌کنند که وقتی به آن‌ها توصیه می‌کنیم از بوییدن گیاهان در باغ خودداری کنند، اغراق می‌کنیم.

خطرناک‌ترین باغ گیاهان جهان با چندین کشته در یک سال

گیاه سمی Nicandra

به عنوان بخشی از مأموریت آموزشی باغ سمی، دوشس بسیاری از گیاهان دارویی مانند حشیش و کوکائین را پرورش می‌دهد که او و همه راهنما‌های پارک برای آموزش و آموزش کودکان در مورد مواد مخدر از آن‌ها استفاده می‌کنند. برخی دیگر از گیاهان سمی ممکن است برای بازدیدکنندگان ناشناخته باشد، اما از قدرت و کشندگی کمتری نسبت به بقیه برخوردار نیست. یکی از گیاهان مورد علاقه دوشس گیاه «بروگمانسیا» یا «شیپور فرشته» است که از خانواده سولاناسی است که در جنگل‌های آمریکای جنوبی رشد می‌کند.

دوشس در توضیح استفاده از این گیاه توسط زنان ویکتوریایی در دوز‌های سبک با برخی از مواد دیگر مانند چای برای یک تجربه توهم زا می‌گوید: این یک خواب‌آور خوب است.

دوشس همچنین می‌گوید: شیپور فرشته راهی عالی برای مردن به شما می‌دهد، زیرا هیچ گونه درد و رنجی ایجاد نمی‌کند. او می‌افزاید: کشنده‌ترین گیاهان خواب‌آورند.

بازدیدکنندگان می‌توانند مطمئن باشند که هنگام ترک این باغ اطلاعات عمومی شان با داستان‌های جالب در مورد سموم و گیاهان سمی غنی شده است. دوشس در پایان گفت: این گیاهان اغلب کشنده، از همه جالب ترند.

خطرناک‌ترین باغ گیاهان جهان با چندین کشته در یک سال+ تصاویر

بازدیدکنندگان باغ سمی باید مراقب باشند و برای ایمنی گیاهان موجود در باغ را بو، لمس و مزه نکنند.

منبع: تابناک با تو

انتهای پیام/

برچسب ها: عجایب ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار