رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

تنها راه مقابله با کرونا مراعات موازین و دستورالعمل‌های بهداشتی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: هیچ روش درمان اختصاصی برای کرونا وجود ندارد بنابراین تنها راه مقابله با بیماری مراعات موازین و دستورالعمل‌های بهداشتی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه به طور متوسط روند بستری‌ها و موارد سرپایی مثبت در هفته‌های گذشته حدود ۲۰ درصد نسبت به هفته‌های قبل‌تر از آن در چهارمحال و بختیاری افزایش داشته است اظهار داشت: بار‌ها و بار‌ها ذکر شده است عامل بیماری کرونا یک ویروس است، اما عامل شیوع آن رفتار‌های انسانی است.

او افزود: در مورد ویروس کرونا نادانسته و ناشناخته‌های بسیاری وجود دارد، اما درخصوص رفتار ما دربرابر این ویروس همه چیز مشخص است، این ویروس تابع بخت، اقبال و شانس نیست حتما از قوانین خاصی تبعیت می‌کند.


بیشتر بخوانید


شیرانی با بیان اینکه هر رفتار غیر بهداشتی، هر تجمع، ازدحام و معاشرتی منجر به افزایش شیوع بیماری می‌شود، تاکید کرد: هیچ روش درمان اختصاصی برای این بیماری وجود ندارد، همه درمان‌ها مراقبتی هستند، هنوز واکسن کرونا به مرحله قطعی تولید و توزیع عمومی نرسیده است، بنابراین تنها راه مقابله با بیماری مراعات موازین و دستورالعمل‌های بهداشتی است.

او با تاکید بر اینکه در این برهه از زمان باید از یکدیگر فاصله بگیریم، هرگونه معاشرت منجر به تشدید بیماری خواهد شد، گفت: بعد از چند ماه از شیوع بیماری و براساس آنچه که نظرات علمی نشان می‌دهد، تعطیلی و محدودیت‌های موقت در این مقطع زمانی نمی‌تواند چندان کارساز باشد.

شیرانی خاطرنشان کرد: بهترین راه این است که در سطح کلان تصمیمی گرفته شود، به مدت دو یا سه هفته یک قرنطینه کامل باید در سطح کشور ایجاد شود، شاید تنها راه شکستن منحنی صعودی این ویروس تعطیلی حداقلی دو یا سه هفته‌ای باشد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار